søndag 28. juni 2009

Venner og pride!

I går hadde jeg en fin dag, jeg var helt slutt på kvelden etter all sol og god mat. Dagen begynte på cafe Black Gold med Anna, Silvia og lilla Elita. Vi tog en fika och jag gjorde litt ærend i nærheten. Post og apotek osv.

Etter det fartet jeg hjem for å parkere bilen og skynde meg ned til stan der jeg skulle møte Christer på Pascal for lunch og ett glass vin. Jeg spiste en fantastisk god Gazpacho med avokadokrem og Christer valgte sommersallat som han var veldig fornøyd med. Jeg valgte rosé etter anbefaliningen på menyen og Christer endte opp med en Sancerre. Vi snakket om løst og fast og var så på vei videre ned til Karl Johan for å møte opp de andre.

Vel nede ventet Anna, Elita, Ann, HildeGunn, Therese og tre av hennes venner som jeg i vanlig stil ikke husker navnene på. (Det er min største skam, jeg har ikke navnhukommelse. Jeg husker hva folk jobber med, hvordan de ser ut og hva hunden dems heter, men deres navn har jeg så vanskelig å huske...)

Paraden begynte å pågikk i ca 1 time. Vi vinket, lo og knipset bilder. Dessverre har jeg en crappy kamera så jeg fikk ikke særlig mange bra bilder.


Jeg er litt sur for at jeg ikke rakk å ta bilde på paradens beste t-shirt. Tøntig referanse til filmen The Sixth Sense med teksten "I see gay people", fantastiskt! Og det var mange fine slogans på parollene. Feks "For menn som liker menn som liker fjell" og Oslo Frontrunners som har "løpetid hele året".

Vi gikk ned på Pridepark etter paraden, tok en øl og såg på folk i en times tid. Når musikken nesten hadde tatt kål på trommehinnene så dro vi videre til Christer og Bernard. Satt på terassen i gassende sol og skravlet over en pils. Vi var nødt til å smøre oss titt som tett da det var tropevarme i Oslo.

Jeg hadde avtale med Anna om å komme innom på kvelden. Anna lagde middag og vi koset oss med noen glass rosé og pratet om livets forunderligheter.

Alt i alt en fantastisk dag!
Peace and love,
Agneta N

Ingen kommentarer: