lørdag 20. juni 2009

Min nye venn


Her er noen bedre bilder på hunden Zappo (klikk på bilden så får du den i større format). Han er vanskelig å ta bilde på for han har så mye energi. Han sitter sjeldent stille og bare slapper av. Vi hadde en flott tur idag. Var ute ca 1 time og gikk. Denne hunden kommer å glede noen veldig en gang. Han er lyhørd og har lett for å lære. Tipper de som har hatt honom har lært honom ett og annet. Før jeg dro ut stakk jeg innom en butikk og kjøpte meg ett kobbel og en godtepose som man kan henge på buksa. Jeg liker tynne lange kobbel og så har jeg ikke lyst å ha hundkjeks i alle lommer.

Dette kommer jeg å gjøre ofte. Det er fantastiskt godt for sjælen, fysikken og i tillegg er det et fint frivilligjobb. Nå skal tillegges at når jeg kom ut idag hadde alle hundene allerede fått to formiddagsturer. Så min frivillighjelp var ikke til så stor nytte. Men ettersom de ikke har så masse sosialisering med mennesker så tipper jeg det er helt greit. Jeg tipper det er ca 4-5 kilometer den løypa jeg gikk. Først gikk jeg inn i en blindvei og var nødt til å snu. Tok ca 1 time med fotopauser og litt "om du trekker står vi stille-trening".


1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Hei, så flink du er som hjelper til på FOD gården, veldig bra!!
Ser du har fått fotoprogrammet opp å gå :o)
Ha en fin søndagskveld!