mandag 1. juni 2009

Ut på tur aldrig sur!

Jeg er nå på min fjerde dag på slankepiller. De virker trolig som de skal for jeg er mindre sulten. Og jeg blir raskere mett. Spiser oftere, men små porsjoner. Grunnen til at jeg spiser oftere er nok at jeg selv vil være flink også nå som jeg får hjelp. I tillegg så skal jeg fortsette å trene og de siste dagene har det blitt uteaktiviteter isteden for inne på treninssenter.

Idag tok vi en spasertur i Maridalen igjen. Denne gang etter en ny rute.

Vi gikk på høyre side om fossen med Maridalen i ryggen. Det var en ganske lang stigning til toppen men vi hadde i det minste valgt rett side å starte på. Når vi snudde, dvs gikk over brua på toppen av løypa så gikk det veldig brått nedover. Den turen hadde jeg ikke likt. Jeg har ikke så god kondisjon så vår vei passet mye bedre.

Denne turen var mer av en skogstur, mindre enger og felt og mer skog. Vi gikk også etter sykkelløypa vilket innebærer gode grusveier. Man kan også følge turstiene som er skiltet hele veien. Men jeg holder meg gjerne på veien jeg. Flått (fästingar) og edderkopper klarer jeg meg fint uten...

Vi så en Stålorm på veien fra parkeringsplassen. Stakkar var litt syk og var på vei å bli spist av en gjeng maur... Ellers var det lite dyr på denne veien. Masse syklister dog.

Det var en flott tur og litt mer av en treningsøkt da det var stigning i halve veien. Skrittelleren landet på 9811 skritt når vi var tilbake i bilen.

Nå har jeg fått hjelp av Kent å skjønne ventilene på min sykkel, jeg har pumpet den og tatt en kjapp sykkeltur opp på Torshov for å si hei til Silvia og ta en titt på bakgårdsloppisen der. Jeg endte opp med Silvias gamle globus som har gått i stykker, den skal nå bli taklampe på ateljeen min.

Hva mer jeg skal gjøre med dagen vet jeg ikke. Muligens skal jeg begynne på en ny bok, men jeg vet ikke hva enda. Jeg har mange uleste bøker i bokhylla og en av dem må få vise hva den går for.

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Jammen godt å komme seg ut på tur!
Så fin siden din var blitt, likte så godt bilde på toppen!
Fredrikke :o)