tirsdag 16. juni 2009

Ah, endelig en vanlig dag!!

Jeg hadde återbesøk hos legen idag tidlig. Vi skulle sjekke blodtrykk og resultater av alle blodprøvene jeg tok. Trykk var helt fint, og alle prøver også. Men han skulle ta nye prøver på kolestrol og leververdier i september! Jeg holdt på å få panikk. Leververdier?! Har jeg drukket for mye?? Men han lo og sa det er ikke uvanlig men man må sjekke det med denne medisineringen. Nå har jeg bestemt meg for å ikke drikke noe alkohol før Kent kommer hjem. Når jeg slanket meg med Grethe Roede så var alkohol nei-nei og vekta gikk jo raskt ned. Så jeg bruker denne skremselmeldingen som en unnskyldning til å slanke meg enda mer uten tomme alkoholkalorier. Ser for meg en skikkelig skrumplever!! Urk!

Etterpå hentet jeg Anna og vi tok turen rundt Sognsvann. Veldig hyggelig som vanlig. Vi skravler som bare den når vi er ute og går. Masse verdensproblemer som blir løst!


Vis større kart

Sen var det dags å ta tak i problemet med sidespeilet som ble brukket av bilen. Først en tur til SnapDrive på Sandaker. De fortalte at man trenger originaldel til Fiat og de kom ikke igjennom på telefon til MotorForum som selger dette. Best var å dra dit og sjekke. Sagt og gjort. Hyggelige karer som fant ut at speil i sin helhet koster 1300 kr ink mva. Så nå må jeg booke tid for service hos SnapDrive. Det var visst ikke lønnsomt å bruke forsikringen på en så "rimelig" skade. Det jeg bruker på egenandel gjør jo også at min bonus jeg har jobbet meg opp på forsikringen reduseres. Bedre å "spare" disse pengene dersom man får en stor og dyr skade på bilen. Ellers går forsikringspremien opp hvis jeg skjønte dette riktig.

Jeg irriterer meg grønn på disse ungene som herper biler. De skulle f-n få gjøre allt dette jobbet for meg, betale og fikse så kanske de ikke syntes det var så moro lenger. Naboen sa det var flere biler som hadde fått vinduer knust osv samme natt. MORO!!!!!!!!!!!

Men till tross for at jeg låter sur så er jeg det ikke, har hatt en flott start på dagen. Jeg skal fortsette den med å rydde på bad og så evt garderobe. Jeg har bestemt meg for å kvitte meg med alle håndklær og kjøpe nye. Jeg skal også rydde vekk alle sengesett som vi ikke trenger. Vi er typisk dem som bruker 3 sett som vaskes om og om igjen. Så hvorfor ha hele garderoben full?

Anna tar meg med til Sverige neste uke og da skal vi handle tekstiler i Sveriges tekstilmekka; Boråsområdet. Jeg gleder meg skikkelig. Og før det skal jeg også rense i kjøkkenskapet og bytte ut frokost- og lunchservisene. Der er det odde ting for hele pengen. Da blir det å dra til Gekås!! Det har jeg bare hørt om; alle som dro til Ullared før å gjøre kupp. Hihi... gleder meg til turen. Så skall vi en tur på Freeport som har både klær og hjemtekstiler.

Det kommer å være så fint her når Kent kommer hjem. Gleder meg til å vise han det nye hjemmet som jeg har forsummet så masse i året som gikk.

Ps, håndklær går til gjenvinning eller blir kluter på stallen til en venninne. Kopper og kar sender jeg videre til loppemarked eller til Noa.

Ingen kommentarer: