torsdag 4. juni 2009

Makeover!

Jeg sto opp tidlig og spiste frokost med Kent som var hjemme fra jobb for en studiedag. (Han har eksamen på BI i morgen.) Etterpå hentet jeg Anna og så kjørte vi ut til Sognsvann for en morgenpromenad. Det var herlig å få komme seg ut i naturen igjen!

På vei hjem igjen bestemte jeg meg for å dra på IKEA for å kjøpe servietter som har tatt slutt. Anna kom med og vi spiste et rekesmørebrød i restauranten før vi begynte å handle.

Jeg endte opp med 3 lampeskjermer, et teppe, servietter i forskjellige farger, lys og telys, et pledd, 4 putetrekk, en lampesats, lyspærer, zip-poser.



Stua ble raskt omvandlet fra mørk og vinterdyster til lys og frisk. Bytte ut putetrekk i sofaen og teppe på gulv. Disse går nå i eplegrønn. Alle lampeskjermer ble byttet ut til like sorte plisserte varianter. Kjempefint.


Når jeg en gang var i gang møblerte jeg om på balkongen også. Her ble det nå kun gamle lenestoler og kurvstolene flytter til Annas balkong. Kjøkkenet ble vasket i samme sleng.



Mitt opp i allt har jeg har begynt på renserunde igjen. Det er deilig å bare dytte ting opp i kasser og gi vekk. Noen ganger blir det loppemarked. En del ganger bytter jeg bort fine ting på Underskog. Og noe må dessverre bare kastes.

Lampsatsen brukte jeg til globusen jeg fikk av Silvia. Den har nå fått sort ledning og energilysepære i seg. Og i dette nye livet kommer den å henge fra taket i min atelje. Muligens over serveringsbenken. Vet ikke helt. Men fint ble det! Skal legge ut bilde på den etterhvert.

Ingen kommentarer: