mandag 22. juni 2009

Torsk med seiersøk pesto


Kent sendte hjem litt lokale delikatesser fra sitt oppehold i Lofoten. Idag har jeg brukt seiersløk pestoen til torsk i ovn. Den kommer fra Judiths Urtehage. Seiersløk lukter litt rart. Jeg var nødt til å smake litt på pestoen før jeg turte å smøre in fisken med den. Det smakte fortreffligt. Litt som vitløk og persille men samtidlig veldig ukjent. Jeg har hakket opp 3 gulerøtter, 2 store poteter og en liten gul løk i formen. Så har jeg brukt vanlig findus torsk. Saltet, peppret og hatt på en boks med fløte. Nå står den i ovnen og godter seg. Skal bli spennende å se hva dette ble.

Idag har jeg besøkt en venninne og hennes sønn. Det var koselig, lenge siden vi har møts nå. Vi pratet om stort og smått og om familie og barn. Etter noen timer dro jeg videre inn til byen for å bytte noen gardiner jeg hadde kjøpt i feil størrelse. Jeg passet også på å bytte farge. Nå er det eplegrønn... ser ut som det er sommerens farge for meg...

I morgen drar jeg til Sverige! Hurra! Ps, venter på beskjed om hva som skjer med mammas ben og jeg har veiet meg og gått ned 2.9 kilo.

EDIT: det ble kjempegodt! Spedde på med litt grønnsaksbuljong og hadde den i ovnen i ca 45 minutter.

Ingen kommentarer: