onsdag 17. juni 2009

Min onsdag i bilder

Igår kom jeg ikke i seng før kl 02.30 så jeg var ganske trøtt idag tidlig. Vet ikke hva som kom over meg igår men jeg ble sittende med pc på fanget og se på tv halve natten. Men jeg fant et skap på Underskog som jeg fikk. Jeg trengte bare ett skap så jeg dealede med en annen jente som var interessert. Om jeg får ett skap med dører så kjører jeg tingene hjem til deg? Deal! Vi ble noe forsinkede for tingene var ikke skrudd i fra hverandre og det var mange krinkelkroker i leiligheten der vi hentet tingene. Men det gikk og jeg har nå ett av de hvite skapene hjemme. Det skal få tapet på siden, mosaikk på toppen og stå i gangen med sykkelting og skokremer og hjelmer og slike småtterier.

Så skulle jeg levere nøkler til Anna, og bad samtidlig om lift til Majorstua. Ettersom jeg var sen så ville jeg ikke rukket å finne parkering før jeg skulle være hos frisøren. Anna som alltid er en redder i nøden hoppet i bilen og kjørte meg. Takk og puss Anna!

Hos frisøren leste jeg igjennom arsenalet av moteblader og fant en bilde av den absolutt vakkreste kjolen jeg NOENSINNE har sett. Såklart Oscar de la Renta. Den er fra brudekolleksjonen vår 2010.


Så snakket vi farge og frisyr såklart. Jeg gir nesten Anne Britt frie hender. Men denne gangen sa jeg at jeg ville ha litt tung lang lugg og beholde mye lengde på håret. Det trodde hun også ville bli fint så fikk hun frie hende med farge. Jeg endte opp med en mørkbrun blank bunnfarge med striper i varme farger. Dessuten noen lyse som liver opp litt på sommeren. Jeg er kjempenøyd.


Etter frisørtimen var jeg nødt til å ta trikken til Grünerløkka for å hente bilen, så kjapt hjem for å ta medisin som jeg glemt på morgenen! Fy! Og så videre til mitt studio for å møte resten av gjengen i Midas. Etter møtet dro vi ned på Oslo Spiseforretning for å ha sommeravslutting.

Dagens husmann: Skiver av lammelår med rotgrønnsaker og estragonsaus. Tilbehør var kokte poteter som skapte debatt rundt bordet. Var det ferdigskrellte kjøpespoteter???! Jeg tror ikke det, de såg litt røffe ut og jeg tror de har vært i en skrellemaskin inne på kjøkkenet. Restauranten satser nemlig på å servere lokale og kortreiste matvarer. Ferdigpotet ville vært skandale. Uansett, jeg valgte eplemost fra Eplegården til maten og jeg var så fornøyd. Kjøttet smeltet i munnen og sausen var kjempegod.

Nå er jeg hjemme og sitter oppe for sent igjen.
Natta!

1 kommentar:

Anette Nilsson sa...

Jag vill se ditt hår nu efter du varit hos frisören. Jag ringde till min frisör och jag kunde få en tid till hösten, kul va:-)Kram!