torsdag 18. juni 2009

Dagens gode gjerning.


Vi var ute på FOD gården idag. FOD står for Foreningen for Omplassering av Dyr. Her fantes det mange dyr med mer eller mindre tragiske liv bak seg. Telefonen ringte uavbrudt i kattehuset. Mange blir "allergiske" rett for sommeren og kan ikke lenger ha sine katter kvar.

Jeg såg Zappo ganske tidlig når vi kom og ble litt betatt av dette skranglete vesen. Etter vi hadde fått vår tur i hundehuset ville vi ta en luftetur med noen hunder og i følge tavlen var det bare Otto og Zappo som enda ikke hadde fått kveldens luftetur. Nå føler jeg meg som ett fint menneske og lurer på hvorfor jeg ligger på sofaen og ser dårlige filmer når jeg kan ta på meg støvlene og dra ut for å hjelpe til med hundelufting og kattekosing. Neste gang skal jeg ta ett ordentlig bilde på hunden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk at du tar deg tid til dette!! Enda flere skulle fått øynene opp for hvor mange dyr som faktisk trenger dem. Vi tok til oss to små kattunger som gikk løse på Kløfta, hadde tenkt til å være fosterfamilie, men det endte selvsagt opp med at vi ble så glade i dem at det ble umulig å gi dem fra oss, så vi adopterte dem:) Har verdens beste "barn" som gir oss ufattelig mye! Godt å høre at andre også ser det store behovet for hjelp!!
Hilsen hun som stakk av med den grønne sofaen din fra "Sømmelig", den har blitt fantastisk fin i stua, og hilser så masse til deg! :O)

Agneta sa...

Jeg lo godt når jeg leste siste settingen! Så morsomt. :) Takk for hyggelig melding! Jeg hadde gjerne tatt med dyrene hjem, og er nok mer kattemenneske enn hund. Men mannen min er allergisk mot begge. Så da blir det jo en god løsning å dra ut til FOD.