fredag 26. juni 2009

Det bobler og skjer så mye nå

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg har hatt en crappy dag idag. Våknet og var litt småsliten etter gårsdagens rosevin kveld hos Linn og Peder. Dagen gikk og jeg kjente meg bedre når plutselig migrenen kom. Det er nok slitsomt som det er uten denne varmen. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Ettersom jeg hadde ett anfall av migrene nylig har jeg i hvert fall fått hentet ut ny medisin så det hjelper jo. Nå som solen har gått ned og leiligheten begynner å bli litt svalere så blir det mye bedre. Viften har stått på hele dagen men uten å gjøre noe merkbar forskjell.

Igår når vi satt på verandaen fikk jeg også beskjed om at jeg har vunnet en portrettfotografering!! Jeg er så glad. Håper Jorunn kan trylle frem ett flott bilde av meg. Det har jeg ingen av.

Mamma og pappa skulle komme på besøk i går. Men ettersom mamma nå drasser på rullestol, krykker og diverse andre hjelpemiddler blir det veldig slitsomt for henne. Jeg er litt trist men skjønner det selvsagt og var veldig redd hun ville komme pga meg. De har en reise booket så muligens ses vi senere i sommer.

Kent er trolig i Bergen om en uke på lørdag. Da skal jeg kjøre over for å møte honom og reise hjem med han igjen. Sjekket gulesider og fant ut at det er 7 timer og 17 minutters kjøretur over Hardangervidda. Jeg både gleder meg og gruer meg. Jeg elsker å kjøre bil og dra på biltur. Men 7-8 timer uten selskap er ikke min drømmesituasjon. Derfor er det fint at Vidar har sendt meg noen cd-er som jeg kan høre på underveis.

Hjemme i Kiruna er det festival igjen. Dere kan se bilder live over nettet her.

Så planlegger jeg en dag for meg selv på SPA. Jeg sjekker ut Son Spa og Farris Bad i Larvik. Det er ikke lett å få mer informasjon enn det som står på nett. Jeg har mailet med Son Spa og de klarer ikke å fortelle hva Magic Circle er. Vill de ikke ha besøk? De er kjempehyggelige men sender ikke info. Jeg kan jo ikke booke inn meg og betale 700 kr om jeg ikke vet hva jeg får? Eller? Er det så det er nå for tiden? Jeg ble så inspirerad när Anna tog med mig på Asia Spa. Det jeg er ute etter er å ta den delen av spaet som man går igjennom selv. Med stasjoner av badstuer, bassenger og forskjellige exotiske dusjer. Har noen vært der så tar jeg gjerne emot info.

I morgen får jeg endelig sole benen igjen. Har vokset og da skal man være litt forsiktig med sol ett par dager etter. Jeg har også farget om håret. Var ikke helt fornøyd etter noen dager. Klarte ikke helt å acceptert de lyse stripene. Jeg er vant til å ha en solid farge i håret så striper i lyst føltes ikke helt rett for meg. Så det ble fikset uten noen problemer. Jeg har aldrig trengt å ta kontakt etter en frisørtime før så jeg var kjempenervøs. Men det skulle jeg ikke ha vært. Takk takk!

Og så skal vi ut og feire i byen i morgen. Paraden starter kl 15.00 og jeg gleder meg masse til å se den.

Ingen kommentarer: