fredag 19. juni 2009

Mamma i sykeseng og jeg på hudpleiesalong

Dagen startet tidlig med frokost i sofaen og P1 på radioen. Jeg hadde planer om å dra i butikken og kjøpe inn alt jeg hadde på innkjøpslisten men endte opp med å bare slappe av.

I 14-tiden dro jeg til Bislett for å få en dyprens på Bislett Hudpleie. Det var deilig. Jeg føler meg ren og fin og har fått skuldermassasje i tillegg. Det inngår i behandlingen. Deilig. Jeg passet på å kjøpe meg en ny dagkrem med 15 SPF også, det er viktig med solfaktor nå om sommeren. Jeg har ikke lyst å få lærhud og rynker!

Maten kjøpte jeg i butikken på vei hjem. ICA er bra for de har godt utvalg av kvalitetsmat og en liten tvist. De har ofte 50% på varer med kort dato. Idag kjøpte jeg krydret kyllingpølse i god kvalitet for 20 kr. De snitter jeg opp i små "slanter/mynter" som kan stekes til bulgursallat eller annet. Det er bare å fryse inn en porsjon i liten pose. Da har jeg alltid mat i hus. Lunsj idag ble just: bulgursallat med oven nevnte kyllingpølse, til det chili/hvitløk og tomater.

I Sverige feirer man idag midsommarafton. Det er praktiskt tatt vår nasjonaldag. Hva skjer da?!

Jeg fikk nettopp en mms med denne bilden fra min søster. Mamma på sykehus.
Sms fra mamma: Jag är på väg till sjukan. Når jeg ringer opp får jeg vite att mamma har fallt da hun gikk på line! De vet enda ikke om foten er av eller bare veldig ille forstuet. Som Magnus sa:
Midsommar 2009, det var året då svärmor skulle gå på lina!


EDIT: Sprekk og sammenpressning av noen ledd om jeg skjønte riktig. Nå blir det sykehuset i Gällivare til på mandag. Stakkas mamma... I helgen eller muligens på mandag får vi vite om det blir krykker eller rullestol. Nå er benet støttet fra hoften og nedover med skinner! :(



De skall jo ikke være på sykehus idag! De skal spise køttboller, sill, poteter, innlagd gurka, kanske jansson, kokte egg med rogn osv...

Men det er veldig fristende å prøve når James (min søster Johannas mann) setter opp linen. Jeg har ikke turt enda men jeg har veldig lyst en gang. Hadde lyst å legge ut en film da James løper og hopper opp på linen for å sen gå over. Men filmen er filmet i fel vinkel på min mobiltelefon og jeg finner ikke noen programmer på nett for å redigere just det. På bilden her viser han hvordan man kommer seg opp ved å først henge under linen og så akrobatisere seg på plass. Phu, jeg ble svett bare av å se det.

Ingen kommentarer: