torsdag 11. februar 2010

Taco?

Tacokrydder. Hver eneste mandag (med få unntak) spiser vi tacos her hjemme. Hvorfor? Jo, helgene er ofte fylte av god, men noen ganger usunn mat. Ofte i kombinasjon med god vin og øl. Det finns inget som føles så rensende for kroppen som tacos da.

Vi bruker, løk, mais, salat, limebåter, tomater, hjemmelagd stærk chili/tomatsaus, avocado (enten som guacamole eller bare knust), noen ganger ost og kjøttdeig. Lettrømme er obligatorisk.

Men, tacokryddene som vi brukte før fikk vi litt panikk av, dels fordi jeg oppbevarte restene i en hvit bolle og fant stiv, oransje kliss i bunn av bollen når jeg skulle bruke restene og så fordi vi leste om alle e-stoffer som puttes i kryddmikser for å lage smak.

Nå lager vi egen kryddmiks. Pepper, korianderfrø, salt og kummin, det er allt vi bruker. Noen ganger ganger fersk chili, noen ganger pulver. Ned i mortel og så i panna. Det er såååå mye godere og mye bedre for kroppen. Her har jeg kjøpt store poser og laget miksen i et vakkert LØVE glass.

Ellers prøver jeg overlockmaskinen idag, det går ikke så bra, må innom studio i morgen og hente olje, tror den trenger en smøring. Jeg har også plukket frem stoff til laptopvesken min, har bare litt betenkligheter med polstringen. Hvordan skal jeg løse det? Må rote litt her hjemme for å finne noe som er lagom tykt. Fargene går i sort/hvitt/cerise/skogsgrønn. Så skal jeg montere alle rammelimbilder fra gamle nostalgiske barneprogram på det sort/hvite stoffet.


Nå skal jeg spise middag, det blir økologisk indrefilet med ovnsrostede grønnsaker.

Ingen kommentarer: