mandag 8. februar 2010

Alt jeg vil gjøre og litt til

Idag har jeg vært i Drammen med en venninne, vi besøkte såklart Stoff & Stil. Jeg kjøpte overlocktråd, petrolfarget babycord, naturfarget linstoff og litt småtteri som strikk og overlockpinsett.

De nærmeste dagene skal jeg prøve å jobbe på mitt verksted. (bildet viser et av rommene) Jeg skal spasere med mannen min på morgenen, så fortsette bort over. Så ha en hel dag med arbeide. Jeg har kjøleskap og micro på studioen så jeg kan ha med meg mat. Gleder meg til det og håper det ikke er for kaldt for å jobbe der. Planen de første dagene er å sortere stoffer og organisere dette. Sjekke ut symaskinene og sette unna dem som må på service. Så henge opp bildene på veggene. Jeg har lampeføtter som ikke er ferdige enda, det gleder jeg meg til å få fikset.

Jeg har lyst å lage stasjoner, jeg har jo utstyr for trykk, søm, laminering, binding, spraybokser i bøtter og spann, tapetklister og jeg har perler og broderiutstyr. Det hadde vært deilig å få til slik at det er enkelt å bare komme igang.

Tapetklister skal jeg bruke til å lage en type tavle. Jeg tenker ta blader fra en vakker og muligens interessant bok, klistre dem på tavla, lage en type ramme. Kanske med blondebord? Så strekke gummistrikk over den for å feste notater og annet. Om det ikke er for dyrt med magnetmaling kanske jeg bruker det med. Hadde jo vært moro. Tenke tenke... jeg har mange prosjekter på gang og planlegge jobbing i studio er en måte å få dem iverksatt! Det er lov å håpe.

I morgen har jeg også magedanstrening og det gleder jeg meg til. Idag hadde jeg sån hodepine når jeg kom hjem at jeg sovnet på sofaen i mørker og sov i nesten fire timer. Det er jo krise! Jeg kommer ikke å sove godt i natt. :) Og ikke blir det trening heller. Så jeg må skjerpe meg i morgen. Nå skal jeg skrape en flaxlodd som jeg har glemt. Om jeg plutselig blir rik så sender jeg ett blogginlegg fra New York i morgen! (wish me luck!)

Ingen kommentarer: