søndag 14. februar 2010

Sköna söndag

Jeg skulle ha tatt bilder på isblokkene som har vokset seg store på glasstaket til balkongen. Igår såg jeg de farlige ismassene. Skrekk og gru! Rett over fortauet der alle mennekser passerer. Jeg så for meg disse store blokkene som raste i hodet på noen stakkers forbipasserende. Det er ikke ett langt fall men den størrelsen ville sikkert gjort stor skade.

Ismassene satt som sten og jeg kunne ikke fjerne dem igår. Så jeg slo på varmeelementet og håpet det skulle smelte litt av det nederste laget av snø og is. Det fungerte som fy! Idag tidlig kunne jeg bare presse med hånden under den biten av is som stakk ut av takkanten og vips slapp hele blokket, Så var det bare å gjøre samme på alle 4 panelene. Ingen skade skjedd!

Ellers har jeg møtt hunden Ludo idag. Jeg skal ha honom på besøk i morgen som en test, om det fungerer så skal jeg være dagmatte til han noen dager i uka frem til jeg får jobb. Han var en livlig liten sak. Gleder meg masse å ha selskap på dagene. Få gå på lange turer sammen med noen og kanske bruke mindre tid foran pc.

Selvsagt er jeg nysgjerrig på rasen så jeg har lest litt på nett. http://www.gardshund.com/

Efter vi hadde møtt Ludo og hans mennesker gikk vi en tur. Nede i byen spiste vi middag på en kinesisk restaurant. Vi hadde egentlig tenkt oss vietnamesisk, men det ble altså kinesisk denne gangen. Når vi sen gikk hjem stoppet vi på Narvesen for å kjøpe oss noen blader. Jeg valgte et blad om scrapbooking før før første gang i mitt liv. Med i bladet fikk jeg med litt papirer, tar dem med meg når jeg skal på besøk hos Fredrikke til uken. Kanske kan jeg bruke dem til noe? Ellers er det så deilig å se på aviser og magasiner. Det er så mye stilig ute der. Se på den med mannen i grovpapir. Stilig!

Nå nyter jeg en god cortado, på bønner som er kjøpt inn i helgen. Til det fant jeg gode biscotti fra Gränna Knäcke. http://www.grannaknacke.se/

Ingen kommentarer: