fredag 19. februar 2010

Tilbake i trening igjen!

Jeg var jo veldig ivirig med å fortelle om mine treningsprestasjoner i høstas. Kiloene falt av i jevn og trutt takt. Så kom julen, stillesittende med masse god hjemmelagd konfekt. Ingen trening, ingen spaserturer osv. Så ble jeg sykemeldt etter jul, fikk ikke noen spaserturer til jobb og var mye innendørs. Treningen fortsatte jeg med. Magedans på tirsdager, PT torsdager og deremellom en time yoga i ny og ne. Men kiloene kom og forsvant ikke.

Så kom sprekken, som en venninne så bra sa igår. "En sprekk er ikke da du tar en sjokolade og ett glass vin. En sprekk er noe helt annet." Word! Jeg har spist boller, sjokolade, godteri, chips og all mulig annen dritt. Det har vært en sprekk der jeg tenker at "det er jo allerede ødelagt, hva gjør en bolle nå?".

Igår ble jeg litt forbannet på meg selv, og når treneren sa han skulle bli igjen på Oxigeno, så bestemte jeg for å begynne på nytt og slutte å syte. Vi har nå satt opp ett treningsprogram for dagene mellom treningene jeg har fast. Jeg skal legge på ett puls-pass i sal for å forbedre kondisjon og utholdenhet. Jeg skal gå mer (her kommer Ludo også inn!) La bilen stå hvis jeg ikke trenger den til transport av annet enn meg selv. Så få inn ett andre pass med styrketrening i uka.

Jeg prøvde å vegre vekten igår. Men ble overtalt om at det er bare å bite i det sure eplet. Jeg hadde gått ned siden sist. Ikke så mye som jeg gjorde i høstas, da var det nesten alltid minst 0,5 kilo i uka. Nå var det 0,3 siden 21 januar. Med tanke på den latskap og frotseri som har preget mitt liv de siste ukene så er det en seier! Nå har jeg litt ny energi og skal begynne på ny kule!

Når jeg sier latskap så er det delvis sant. Jeg har en del store beslutt foran meg. Jeg må feks. ta stilling til om jeg skal ta en operasjon som kommer å gjøre min hverdag MYE bedre, men som i retur tar ifra meg noe. Men nå velger jeg å skille på de to (grublerier vs. aktivitet) jeg kan faktiskt gruble på ting og samtidlig være i bra form. Trenger ikke å gruble _og_ ha dårlig samvittighet.

(liten avsporing: SOLEN SKINER UTENFOR NÅ!!!)

Jeg hadde middag med noen av mine exkollegaer igår kveld. Jeg lagde hamburgere med potetbåter og ovnsstekte rotfrukter. Så lagde jeg en tomatsaus, en guacamole og satt frem salat og rømme. Jeg tror det ble oppskattet. Vi tok noen øl og snakket i noen timer etterpå. Det var hyggelig å ha dem på besøk. Det er jo en merkelig situasjon og si opp jobben og ikke møte på arbeidsplassen etterpå. Så dette var flott!

Nå skal jeg drikke min kopp med te som venter på meg og så gjøre meg i stand for en lunch med Christer.

Ha en flott helg!

Ingen kommentarer: