lørdag 20. februar 2010

Herlig dag i snøstorm!

I morges når jeg våknet var det snøstorm i Oslo. Og jeg som hadde lovet å bruke beina når jeg skulle ta meg fra a - ø... Sukk... Men, vi lagde vår frokost og jeg bare måtte ta en bilde på eggesken (eller hva heter en slik dings?) som jeg kjøpte i juletider på Tante Guri.

Den er så utrolig flott, og jeg synes det ser så godt ut å servere frokosteggene slik. Eggkoppene er fra Ittala og til egg må man jo ha plastikkskjeer. Disse tror jeg er kjøpte på Rafens.

Tante Guri er en liten butikk som ligger oppe på Kampen. Har du ikke vært der så synes jeg du skal ta en tur. Kjøp en kaffe eller en Bionade og ta deg god tid. Butikken er ikke stor, men tingene er vel gjennomtenkte. Og på noen merkelig måte finner man alltid noe spennende å ta med seg derfra.

Etter frokost dro jeg pleddet over beina, leste A magasinet og slappet. I tolvtiden tok jeg bussen (ja, jeg jukset) ned til Nasjonalteateret for å kjøpe inn god kartong til kortene mine. Jeg fant verdig kuttede kort i sort til halv pris, samt kort i klar turkis. Dessuten kjøpte jeg dekorpapir som jeg skal bruke til kortene. Jeg gleder meg til å lage kort i morgen.

Etterpå møtte jeg Christer og Bernard og vi dro videre til Majorstua for å gjøre litt shopping, lunch og kaffe. Vi ringte Hildegunn som møtte opp. Jeg så min venninne Ine spasere forbi restauranten, sendte en sms så kunne hun også komme innom etter sine skokjøp. Det ble en veldig hyggelig ettermiddag med masse venner, gode samtaler og masse masse snø.

Før det var dags å dra hjemover tok jeg turen innom Monki for å finne litt klær. Har gavekort der som jeg må bruke. Men det vare sannerligen ikke lett. Ettersom jeg faller langt utenfor målgruppen er det vanskelig å finne noe som passer. Det ble veske, belte, hårbøyle og en cardigan. Resten av gavekortet får jeg bruke en annen gang.

Så gikk jeg hjem fra Majorstuen i snøstormen! Jepp, no juksing på hjemveien :D

Ikveld har vi spist hjemmelaget indisk middag, lam vindaloo, scampi krydret med hvitløk, løk, koriander og sennepsfrø samt okra med spiskummin og løk. Fantastiskt godt som vanlig. Han er flink mannen min. Ett glass vin og opptak av Solsidan fra svensk TV4. Nå ligger vi slengt ut i hver vårt hjørne av sofaen og zapper litt på tv. I morgen er en ny kreativ dag! Og glem ikke sunday secrets....!

Ingen kommentarer: