lørdag 13. februar 2010

Aktivitet på Monki-event!


Solen skiner i Oslo idag, og når noen står på ski i utkantoslos vakre natur tar Kent og jeg en tur ned i byen. Vi rusler forbi på Monkieventet i Kr Augustgate, tar en tur innom Tronsmo for å se på bøker. Videre ned til Karl Johan og United Bakeries for nøttebrød til kveldens middag. Der rasker vi også med oss rosinboller. Spikersuppa er som vanlig, masse mennesker, musikk og skridskoåkere. Vi setter oss på en benk, får lav puls og ser på kule mennesker som viser opp seg i solen. Deilig.


Her skiller vi lag, Kent drar videre på sine eventyr og jeg stikker innom Norlis antikvariat. Der finner jeg noen bøker som jeg kjøper med meg på bokrean. Bla. en bok om mennesker og dyrs anatomi. Denne skal jeg bruke til oppgaven vi har til neste treff med jentene fra trykkurset.

Boken har mange flotte illustrasjoner som jeg tenker kan bli kule å bruke. Det skal bli spennende å finne ut hva jeg skal bruke og hvordan jeg velger å tolke oppgaven.

På Monkieventet var det mange besøkere, jentene og den ene gutten ser ut å ha det gøy. Det syes, trykkes, monteres og moddes. Jeg skal snart ned igjen for å pakke symaskinene igjen. De skal kjøres til studio og der skal jeg også finne frem litt symaskinolje til overlockmaskinen som jeg har lånt. Det ble ikke noe sying på meg igår. Men idag skal jeg evt begynne. Jeg skal i hvert fall montere rammelimbildene på stoffet jeg har valgt. Jeg har også funnet veskevatt på Katrines Quiltestue. Der var det såååå utrolig mye flotte stoffer. Jeeez! Som en godteributikk. Jeg må dit igjen når jeg kan forsvare innkjøp av stoff.

Men om noen der ute vet hvor jeg kan få tak på svulmepasta så gi lyd. Jeg vet jeg kan få det fra danmark, men vil ikke bestille før jeg vet hva mer jeg trenger derfra.

Ingen kommentarer: