mandag 15. februar 2010

Er jeg kanske litt ivrig nå?

Her er Ludo. Han er 4 år og svensk/dansk gårdshund. Han har nå vært her i snart en time. Han har snuset rundt i leiligheten og sjekket alt som kan sjekkes. Brødsmulene fra frokostknekkisen trengte jeg ikke å støvsuge opp idag for å si det sånn.

Nå sitter han i gangen og hører på damen som vasker trappa. Det er en behagelig hund, ivrig men ikke stressa. Jeg har sett på bilde tidligere at han har lov å ligge i lenestolen hjemme. Så jeg la en pledd i sofaen så han kunne ligge ved siden av meg når jeg skriver på pc.

Etter en stund kom han og kikket på meg, og jeg sa det var ok, så han hoppet opp og la seg. Når det begynte å bråke litt mer utenfor satte han seg tilrette på den brede ryggstøtten på sofaen og kikket ut.

Vanligen ville jeg vel muligens ikke gått med på dette, men han er jo så liten og så stille og søøøøt... og han oppfører seg egentlig eksemplariskt, og hvem kan tro at det er en sofa? Det ser jo ut som en perfekt plass å sitte på?

Når jeg har sjekket dagens jobbannonser skal jeg kle på meg og gå en tur. Idag er det -4 grader i Oslo og vi begynner å se en lysning i dette kalde været.

Så har jeg eksperimentert med vlieselin idag. Kents jakke hadde en stor rift, det er en urfin ulljakke som vi fant i en charity shop i Hampstead. Men foret var som sagt slitt. Jeg har da strøket på en bit sort vliselin for å dekke hullet og forhindre videre ødeleggelse. Jeg håper det holder for jeg gidder ikke å sprette løs hele foret og sy en ny mønsterdel... Samme metode har jeg brukt på mine leggings. Da gjenstår å se hvor lenge det holder uten sømmer...

2 kommentarer:

Kort og Søm sa...

God morgen.. :o)
Det var en fin hund Agneta! Min hund pleide å ligge på kanten på sofaryggen og titte ut..kjekt å følge med på det som foregår der ute... *smiler*..

Emma sa...

Riktigt fin hund, trevligt att ha lite sällskap om dagarna. :)