tirsdag 21. april 2009

Vin og søppel... fra det ene til det andre


Jag har jobbet som en gal med å få lagt ned mitt firma. Det er slitsomt kan jeg love. Mye å holde styr på og mye fysisk å bære på. Men jeg tror banne meg jeg har tatt av noen kilo i denne prosessen. Det trengs. Jeg må begynne å ta hånd om meg selv igjen.

Videre fikk jeg endelig booket frisørtime hos Anne Britt på Spaghetti igår. Hun er utrolig flink og jeg er alltid happy når jeg går fra henne. Skal tillegge att jeg har frisørskrekk så noen billige alternativer i Sømmelig-perioden var inget alternativ. Jeg har alltså ikke klippt meg siden november 2007...

Så skal jeg booke tid hos Line på Bislett Hudpleie for ansiktsbehandling og vox. Nå er sommeren snart her og da er det dags for silkeslene ben!

Idag skal jeg til ateljeen og stable det siste. Så skal jeg kjøre søppel fra Sømmeligs bakgård. Etter det er det bare levering av diverse småtteri til tidligere leverandrøer. Sen er det regnskap, adresseendring på posten og oppfølging av avvikling på Altinn.no som gjelder. SEN SEN er jeg fri! Håper jeg...

Igår var jeg på vinproving med Luca RoagnaKulinarisk Akademi. Vi er noen venner som har en mat og vinklubb som heter VinDaloo. Vi begynte som en klubb med spesialisering på vin og indisk mat. Halve gruppen har gått vinkurs hos Rolf Aas og andre halven har gått matlagingskurs hos Niru på Masala Magic. Som registrert vinklubb får man invitasjoner med rabattert pris når Norske Vinklubbers forbund arrangerer provninger.

Igår var det alltså vinproving i regi av NVKF. 4 av 8 fra klubben var på plass og det var kjempehyggelig å gjøre noe som dette igjen. Det har det vært tynt med det seneste året. Vi fikk gode viner presentert av sønnen i vinhuset. Han var ganske morsom. Veldig skråsikker på ALT han snakket om og sjarmerende arrogant. Men han har vel blitt skryt i skyene som en lovende ung vinmaker og som 28 åring blir man nok litt høy på pæra av slik omtale. Men alltså, flink så det holdt. Ikke noe vondt ment. Han fikk oss å le av sine bombastiske uttalelser.

Min favoritter var: 51128 Langhe Rosso 2110. 219,90.- og 56502 Barolo La Rocce el a Pira 2001. 389,90.-

1 kommentar:

Unknown sa...

Ta tid til å trekke pusten no. Det fortener du.

MVH

Ho som kjøpte den grønekjolen du trudde burde syast om. Eg har fulgt med, og ønskjer lukke til vidare :-)