tirsdag 14. april 2009

NAV del II + III

Jeg har nå trolig fått klart min søknad til NAV, det er ikke lett og ikke så veldig verdig. Ja, jeg bruker ordet verdig.

Hvorfor? Jo: For du blir snakket til som om du er bitte litt dum og trenger hjelp med å leve. Men jeg trenger ikke opplæring i hvordan skrive en CV, hvordan en intervju kan foregå, hvordan bruke PC til å søke jobb.

Det er fin informasjon og det er fantastiske mennesker som jobber der. Men ikke alle trenger samme informasjon! Jeg føler meg teit der jeg sitter på dette informasjonsmøte sammen med dem som kanske trenger ekstra hjelp. Kunne ikke de fått de resursene som de bruker på meg?

Dessuten; når jeg får en blankett i hånden som er til for dem som driver gårdsbruk, der saksbehandler stryker over gårdsbruk og skriver "selvstendig næringsdrivende" når jeg for hundrede gangen sier at jeg er ikke selvstendig næringsdrivende, jeg har driftet et AS uten å være ansatt. Da begynner jeg å bli lei. Uansett, ta den med og fyll ut den til neste gang er beskjeden.

Men hva skal jeg skrive der?? Andel timer ansatt jobber i gårdsbruk? Andel eierdeler av gårdsbruk? Antall timer ansatt forventes jobbe i gårdsbruk kommende kalender år?

Idag var tredje møte og jeg tok med blanketten, ny saksbehandler prøvde å finne ut hva tidligere saksbehandler hadde prøvd seg på men var enig med meg at dette gav ingen mening. Kast papiret.

Jeg tror nå jeg er i mål, men det kan jeg ikke være sikker på før om 3 uker når saken min er behandlet. Jeg venter spent.

2 kommentarer:

malin sa...

Hej, kusin! Jag har precis fått ett jobb erbjudande som säljare i Oslo, och undrar nu om du kan ge mig några tips och råd ang. boendet där, etc. Kanske kan ringa dig i helg eller nåt? :)

Agneta sa...

Kul, skicka ett mail till mig med ditt telefonnummer så ringer jag en kväll. Kan stort sett babla i telefonen efter kl 20 på kvällarna. min mail är: agnetan@gmail.com