torsdag 16. april 2009

Doften av avgaser på morgonen


Jaha, jag är lite smånegativ denna veckan, men det är för att jag har gett mig själv lov till det. Nästa vecka börjar mitt nya liv och då skall jag inte fokusera på sånna här saker. Promise! Men det är så himla skönt att få gnälla lite. Jag är så himla snäll hela dagarna. <3

Idag steg jag upp tidigt för jag skall möta Mette på Sømmelig vid 9-10 tiden. Jag duschar, lagar frukost. Det blev knäckebröd med kalles dillkaviar och ägg. Så en kopp nyponsoppa. Mmmm, sätter mig i soffan i vardagsrummet, läser Aftenposten med Kent och har så där jättemysigt. Men vad händer då? Vad händer då?

Jo, en betongblandarlastbil bestämmer sig för att det är jättesmart att parkera på trottoaren utanför vårat vardagsrum. Det låter ganska högt men vad värre är. Det kommer ju avgaser in i rummet. Där jag sitter och myser med min kopp nyponsoppa.

Kent är på väg till jobbet så jag ber honom knacka på och be dem flytta sig när han kommer ut. Men det vill han inte. "Vad är problemet?" Men det visar sig att han fattar det efter 2 minuter i vardagsrummet. Dessutom behöver vi/han inte gå ut en gång. Det räcker med att öppna fönstret och snacka med föraren. Som svarar "Jaha, vart skall jag flytta mig då tycker du?" Kent hanterade den sarkatiska mannen fint och sa "någonstans där inte avgasen kommer in i vårat vardagsrum hade varit fint". Så var det över utan sura miner. Tack!!!

Vill ni se vad de bygger så gå inn på http://www.asplundsbygg.no/proj.htm och klicka på Lofotsgata/Vøyensvingen.

Ingen kommentarer: