onsdag 8. april 2009

Klage mer!

Det lønner seg. Mange er redd for å si ifra om ting de mener er feil. Feks parkeringsbot. Jeg har fått mange p-bot i gaten der jeg bor, til tross for at jeg har følgt alle regler og prøvd å gjøre riktig. Jeg klager med en gang. I 80% av tilfeldene har jeg fått medhold i min klage.

For å klage på en parkeringsbot må dere fylle ut et interaktivt skjema: Klage/søknad. Hvis dere ringer inn til trafikketaten skjer ikke mye, de kan ikke slette en p-bot på telefon. De sier også at det er lite å gjøre med en bot. Men det er en strategi. (Ja, jeg tror det er en konspirasjon for å drive oss til vanvidd!) Send heller inn klage med en gang du har fått en bot. Forklar hva du mener er feil. Og såklart er det jo bare feil som kan klages på. Har du stått på et fortau når du laster in et flyttlass har du faktisk ingen rett å klage.

Dersom du ikke får svar når fristen for betaling går ut så betaler du pent regningen. Dersom du får medhold vil pengene bli betalt tilbake.

Igår fikk jeg brev hjem etter en klage. Jeg har piggdekk på bilen og hadde fått en bot. Men når jeg parkerte hadde jeg gyldig dagsoblat og da mente jeg at det var feil. Og det var riktig. Nå kunne jeg droppe betalingen. Det var deilig.

Så si ifra! Gjør det på en sivilisert måte og så skal du se at rettferdigheten vinner. Aggresjoner mot medarbeidere som skal løse dine problem leder oftest ingen vei. Det eneste som skjer er at et menneske går hjem etter en dag på jobbet med en klump i magen. Ditt sinne når aldrig dem som har lagd reglene eller gjort feil. De når bare dem på kundeservice som bare prøver å gjøre et godt stykke jobb. Tenk på det!

Nå pakker jeg for å dra til svigers for første gang på ett år! Gleder meg som et barn. Vi tar turen forbi Sømmelig for å pakke en symaskin og litt stoff. Nå skal det skapes.

Kram og god påske!
AgnetaN

2 kommentarer:

Anna sa...

Bra! Skikkelig bra, er så utrolig deilig når man faktiskt får rett!

Glad påske// Anna

malin sa...

Glad påsk! :)