søndag 26. april 2009

Lørdagstur, vin på verandan og youtube.


Igår dro jeg og Kent til Sverige for å handle mat og vin. Jeg passet også på å ta en tur til mine loppisar i Strömstad. Men fant INGENTING! Merkelig nok var det bare Kent som kom hjem med noe fra loppebesøkene. Han fant 8 LP-skiver. 10 kr stykket så vi landet på 80 kr.

Vi spiste lunch på Kinos, som ligger i stasjonshuset med utsikt over havneområdet. Solen sken og det var deilig å sitte ute.

Vi fylte opp med gode øl og massevis av hvitvin på Systembolaget. Slottskällans Slottslager var en av dem. Vi kjøper alltid to av hver når det er nye øl. Denne gangen fant vi ca 10 ulike typer som vi ville prøve. Kent hadde med noen til festen igår og de falt i smak hos ølhundene. Jeg ser frem til noen av IPA-ene. Får håpe på en fin kveld i uka så jeg kan nyte den på balkongen.

Så dro vi til Nordby og kjøpte mat. Vi var ganske måtefulle denne gangen og kom hjem med en passe mengde mat. Jeg fikk en akutt hodepine i butikken for jeg er ikke lenger vant til kjøpesenterstress. Er ikke ute og shopper så mye nå som jeg gjorde før. Får panikk av skrikende unger og passive foreldre.

Vi kjørte over den gamle grenseovergangen for vi hadde jo for mye øl med oss. Jeg er skikkelig pyse når det kommer till smuggling. På flyplassen går vi alltid på rødt for å tolle det vi har med oss. Men når det kommer till billig vin fra sverige er det ingen mening. Det gikk fint og vi dro hjem.

Jeg hadde glemt at Kent skulle på en gravølfest sammen med sine tidligere kollegaer i Sesam. Jeg hadde ikke gjort noen planer så jeg satte meg på balkongen med en flaske vin når jeg hadde pakket inn all mat. Sendte noen sms:er og kvelden endte opp med Christer, Bernard og Anna her i sofaen. Vi hørte på musikk og tullevideoer på Youtube. Her er en av dem.

2 kommentarer:

Anna sa...

Å du underbara! Älskade Björn, ingen kan ju vara ledsen när man ser hans sköna nuna och hör hans ljuva stämma!! Tack för en helt "rätt" kväll. Kram kram

Anette Nilsson sa...

Vet du om att Fannys största idol är Carina Berg. Fanny är galen i henne:-) Kram