torsdag 23. april 2009

Jeg er arbeidsledig

Og det er lenge siden sist. Jeg planlegger dagene og håper å ikke bli sløv. Lett å sove lenge osv. Hittils har det gått bra. TV:n her hjemme er ute av drift. Mannen min har GLEMT å betale GET regningen. Hmpf... Glemt å glemt?? Alltså ikke morgen tv fra Sverige idag. Pleier å ha SVT eller TV4 på hele morgenen.

Jeg hører på radio og leser avisen. Nå har jeg suttet og lagt in bøker på nettsiden Boktipset.se. Det var moro. Jeg er en fan av barnebøker. Samler på dem og liker bøker som har forskjellig betydning for voksne og barn. Der er det en del flinke forfattere. Feks en av mine favoritter som heter Eva Lindström.

Boken Min vän Lage er fantastisk. Den handler om en ugle som mister jobben sin og begynner å henge med Janne. Lage og Janne sitter på parkbenker og spiser mandariner hele dagene. Så er eventyret igang. Barn synes jo det er festlig med mandarinene, og vi voksne har helt andre parareller til å sitte på en parkbenk hele dagene og overkonsumere ett eller annet.

Ellers er Vem skall trösta knyttet en favoritt som jeg pleier å gi bort i gave. Den er fin og hander om venskap og tanker. Og fremfor allt tankens kraft.

Idag skal jeg en tur på Bislett hudpleie og bli tatt hand om av Line. Gleder meg. Nå skal jeg gjøre meg i orden.

Les litt barnebøker og finn din inre skitunge! Det er herlig det :D

Ingen kommentarer: