torsdag 30. juli 2009

Rense sølvsmykker?

Jeg er så heldig å eie ett smykkesett formgivet av Gine Sommerfelt. Jeg fikk dette halsbånd og øredobbene av ett søskenpar som ryddet opp i dødsboet etter deres far. Smykkene hadde tilhørt moren og ingen av hennes døttrer likte formen på dem. Jeg ble veldig rørt da jeg fikk dette settet. Jeg skulle egentlig bare hente litt lopper, møbler og en hylle som jeg fikk til Sømmelig.

Nå har jeg sendt en mail til David Andersen for å sjekke om de kan rense smykkene for meg. Jeg vil ikke risikere å ødelegge disse med feil produkter.

Gine Sommerfelt er en av designerne som jobbet for Tostrup og hennes smykker er stillt ut på museer rundt om i Europa og USA. Så for meg er det spennende å eie noe med slik designhistorie. Artiklen på bilden låg i originalesken og forteller at disse smykkene kommer fra en kolleksjon i 1966.

Nå skal jeg snart i vei for å trene, jeg har pakket ned klær denne gangen og tenker ta meg en god og varm bastu etter treningen. I morgen er det fotoshot og jeg er kjempenervøs. Men jeg gleder meg skikkelig til å få bli stylet og fotograferet av skikkelige proffer.

Ingen kommentarer: