lørdag 1. august 2009

En fantastisk dag på alle måter!

Idag har jeg vært med om ett eventyr. Og i dette eventyret fikk jeg være prinsesse sammen med to andre jenter. Siri, Sikin og jeg.

Vi begynte med make up i fotostudioen til Aller. Jeg var først ut og Birgitte Magnussen som sminket meg var flink til både faget sitt og til å roe ned en fryktelig nervøs Agneta.

Samtidlig som jeg fikk hår og make up var chefredaktøren Gjyri Helene Werp (KK) på plass for make up innfor fotografering. Det var utrolig kult å sitte ved siden av henne da hun simultant med make up, koordinerte litt ting, og egentligen hadde ferie. Hun var også interessert i oss jenter som var fullstendige nybegynnere i gamet og gav meg gode råd innfor fotograferingen. "Gi jernet og ha gøy". Enkelt og greit!

Før make up tok vi før-bilder og jeg var veldig stiv og redd. Fotograf Astrid Waller gav gode instruks og jeg kunne se att dette ville bli en fin dag.

Så var vi igang. Ut på "location" og dra på klær (plukket ut av stylister) prøve, teste, fikse på make up og ut forann kameraen! Under hela dagen var stylisten og jounalisten Randi med oss. Vi skravlet så mye at jeg ikke fikk med meg etternavn. Det kommer.

Jeg hadde det så gøy! Og jeg har en ny respekt for modeller. Om det er så vanskelig å se kul ut på bilder er det ikke rart jeg ser så sinnsykt psyko ut på alle bilder. Jeg har slappet av i skuldrene, vridd meg, strekkt på halsen, sett rett frem, vridd overkroppen, lent meg mot hofta, og smilt! Astrid er fantastisk som fotograf, hun er pedagogisk, tålmodig, kul og bare veldig veldig behagelig å jobbe sammen med. Det tror jeg alle vi amatørjenter er enige i.

Og jeg har hatt så ufattelig gøy, hele dagen, hele hele dagen! Jeg har lært meg om min egen kropp, prøvd klær jeg aldrig ville trodd passet meg, fått komplimenter, fått krampe, fått nye ideer og bare hatt en helt fantastisk dag. Og på siste fotograferingen fikk jeg på meg jeans som jeg ikke har brukt siden jeg ble en tjukkas. De satt som en smekk og jeg følte meg så utrolig fin. Jeg gikk rett bort og kjøpte dem etterpå. Skoene på bilden er mine egne Jessica Simpson sko jeg kjøpte tidligere i år. Endelig kom de til nytte. Råkule til jeans!

Oh lord for en herlig dag. Jeg er happy! Jeg håper du er det med! Puss å kram!

1 kommentar:

cbording sa...

Jeg gleder meg til å se bildene:)