søndag 2. august 2009

Løse tråder fra en herlig helg

Jeg var på middag igår kveld og kom hjem sent. Menyen var omfattende og jeg husker så vidt hva vi fikk, men jeg mener å huske det begynte med foie gras, gikk over på røsti med rømme og rogn, så gravlaks med eple og chili-salsa med pesto, en riktigt mør rød roast beef som var som en halstrad carpaccio (jeg vet, det finns jo ikke men jeg kan ikke forklare bedre) med pepperotcreme. Vi fikk så varmrett med rødvinsmarinert kje, sammen med hasselbackspotatis, kantarell og gulerot som var tilberedt på en måte jeg ikke husker men veldig veldig god. Til dessert fikk vi sjokolade vårrull med bringebær. Jeg tok et glass chablis i begynnelsen av kvelden og smaket sen bare på de to røde årgangsvinene som servertes. Min drink for kvelden var eplejuice med farris. Apfel Snapfel.

Etter kjøreturen hjem var jeg plutselig litt for våken for å sovne så jeg såg et avsnitt av Any dream will do før jeg gikk og la meg. Til tross for at jeg ikke drakk noe alkohol igår følte jeg meg helt drenert når jeg våknet idag tidlig. Jeg ble liggendes i sofaen med pledd over meg til mamma ringte i 10 tiden.

[To ting som gjør meg glad; Anna og den kule duken!]

Anna hadde en liknende morgen så vi bestemte oss for å ta syklene og lufte oss litt. Begge har klart å ødelegge vitale deler av kroppen som trengs til spasertur som ellers er vår ting. Vi møttes på Blå og kikket litt på markedsstanden der. Jeg fant masse fine øredobber jeg ville ha og skal ta turen ned igjen når jeg har fått min første lønn. Vi syklet så videre til Grønland og tok en fika på Dattera til Hagen. Så videre gjennom byen via Aker Brygge, Vika, Bislett og hjem til meg.

[Sko, sko, sko...]

Jag drog ut skorna och begynte å fotografere. Jeg elsker sko og har til tross for at jeg ga bort 3 hele bananesker i våres mye igjen. Nå har jeg bestemt meg for å bare kjøpe sko jeg trenger. Jeg har også sko som er helt fine men trenger ett besøk hos skomakeren.

Generellt skal alle høst og vintersko få seg en smøring og lite TLC.

[grådassige sko blir hvite igjen!]

Så bare må jeg vise noe som faktisk fungerer. Dere vet de svampene som de gjør reklame for på TV. Scotch Brite og Swiffer magic eraser. De fungerer som fy! Jeg har brukt det til å tørke av lister hjemme, til lysbrytere, dører og så shiner jeg opp hvite sko med dem også. Bare se på bilden.

Ingen kommentarer: