mandag 3. august 2009

Første dag i ny jobb

Jeg hadde avtale om å møte på jobb idag kl 0845 (som en venninne mener er en mystisk test) og planen var å sykle over. Men så pissregner det jo ute og jeg har ikke regnklær. Så jeg var nødt til å bite i det sure eplet og ta bussen. Og nå må jeg bare si noen ord.

Hva er det med norrmenn? Jeg har bodd i Sverige, Danmark og Norge, jobbet i England og Tyskland og reist en del ellers. Ingen steder i vestverden har jeg opplevd så ufattelig dårlig folkevett. Uansett når folk kommer til bussholdsplassen så skal alle på samtidlig, og folk går uten og blinke forbi gamle damer bare for å komme seg på bussen.


På denne turen var det stappfullt i alle døråpninger i bussen, bussføreren satt stille og rolig og ventet på att folk stappet seg inn i fronten og ikke kom noen steder. Jeg kan jo ikke være stille så jeg sa til han at det er jo faktisk plass i gangene, og dessuten ledige seter, kan han ikke be folk gå bak i bussen? Nei, vi andre kunne gå ut og prøve å stappe oss inn bak isteden... Sukk, når vi vel kom inn fikk jeg igjen begynne å be folk om å gå innover så de siste som stod utenfor kunne komme inn. Jeg jobbet hardt med å ikke bli forbannet men det var ikke lett. Men det verste er nok når du ser folk som vet at de burte flytte på seg men later som om de ikke har sett at noen står ved siden og vill inn på en sitteplass. For tenk om de ikke KOMMER UT AV BUSSEN???!!

Ok, jeg er klar. Fortsetter jeg så blir jeg bare gal...
;)

Idium som jeg jobber for har nettopp flyttet inn i nye lokaler på Solli plass, veldig flott. Jeg gikk en liten tur og hilste på noen gutter i utviklingsavdelingen sammen med Camilla som er avdelingsleder. Så var jeg med på morgenmøte. Jeg fikk min laptop som vær en snerten liten Dell Latitude ting. Dagen gikk så i å lese seg opp på dokumenter som forklarer arbeidsrutiner og annet. Veldig deilig å ha ting så strukturert. Ellers har jeg allerede blitt invitert i syklubben som noen av jentene har, fått invitasjon til selskapets 10-års feiring og satt av dato for middag med kollegaer. Meget hyggelig start i ny jobb alltså!

Pga mangel på rengklær var jeg også nødt til å ta bussen tilbake. Det ble stress, sluttet kl 1600 (skulle egentlig vært i 17 tiden) stresset i vei til bussen, løp fra buss til Oxigeno, skiftet i expressfart og løp ut i resepsjonen 5 minutter forsinket og uten å ha varmet opp. Nice! Jeg hadde tatt feil på dag. Det var jo selvsagt tirsdag jeg skulle trene med PT. Jeg tok et eget treningspass og 50 minutter senere gikk jeg hjem. Klarte akkuratt å gå i det det var oppeholdsvær. Deilig!

Nå er det middag! Torsk i asiatisk tapning lagd i ovn.

Ingen kommentarer: