mandag 17. august 2009

Helgen som gikk

Idag er det mandag og en ny uke har begynt. Jeg er opplagd og har masse lyst!

Helgen har vært full av aktiviteter. Lørdag morgen dro jeg og HildeGunn til Sognsvann for å få oss en trimtur og frisk luft. Dessverre blir det ikke så veldig mye trim da jeg ikke kan gå så raskt. Kneet er ikke helt ok etter mitt førsøk på joggetur. Når vi kom til Sognsvann fant vi ut at det var Oslo Triathlon. Jeg hadde håpet på å få se starten til svømmingen men vi hadde ikke tid til å vente. Moro moro uansett!

Jeg dro så ned i byen og hentet Kent, vi handlet hjem mat og drikke som vi forberedte før vi dro til Fredrikstad.

I bilen hørte vi på Lars Winnerbäck. Jeg kan ikke si det mange ganger nok. Hør på teksterne han skriver! Jeg sammenligner noeng ganger Lars Winnerbäck og Lars Saabye Christensen. Begge to er ufattelig flinke med ord og setninger. Ibland blir det bare så bra at man må lese det om og om igjen.

På hjemmesiden finner dere alle plater under Discografi, og der kan dere laste ned accord, lese tekster og høre på sangene. En av mine favoritter er "För dig".

jag har vandrat som en vilsen stenstaty
jag har vart på rymmen utan någonstans att fly
det här är slutet på resan och början på en ny
med dig med dig med dig

Eller Stackars:


stackars den som inte bryr sig
stackars hon som aldrig fryser
och alltid får vad hon vill ha
stackars hon som har det bra


Vel fremme i Fredrikstad traff vi hele familien; det var Ted og tante Ragnhild som hadde bursdag. Alle var på plass, og bestemor Jenny dro vi til rett etter maten da hun heller var hjemme. Vi spiste snitter og drakk kaffe. For dem som kunne drikke alkohol fantes det pils og rosevin. Været hadde vært supert dagen innen men nå striregnet det ute. Men har man solskinn i sinn så fungerer rose like fint!

Jeg slet med hodepine og var nok ikke så social som jeg burte men Kent fikk snakket med familien sin og ta noen glass i lystig lag. Jeg snakket mest med hunden Pia.

I 1900 tiden dro vi tilbake til Oslo. Vi lagte blåskjell når vi kom hjem og det var perfekt mat når en er litt kald og frossen. Det var alltså en asiatisk variant med kokosmelk, koriander, chili og sitrongress.

Igår kom Anna forbi på ettermiddagen, vi stiftet kvitteringer og merket opp bilag til regnskapet for Diva. Så tok vi en tur for å se på en leilighet som hun skulle style. Men for ett forferdelig område. Det var liksom helt dårlig atmosfære fra vi gikk inn på gaten til i huset. Rett nede ved stasjonen, Dronningensgate. Urk! Der ville jeg ikke bodd altså...

Idag har jeg syklet på jobb som vanlig, vi har også hatt seminar i stressmestring, vi har lært oss om kvalitetspauser og om power napping. Spennende. Og om man er interssert i slike ting rekommenderer jeg følgende nettsider.

Digital ADHD
som gir innblikk i hva Internett og tilgjenglighet kan føre til. Og hvordan vi kan lære å bruke de sociale mediene uten å brenne oss ut.

Pepp.no som er utgiver av powernapping CDn som vi brukte idag.

Jeg har tatt endel bilder i det siste, skal legge ut en kollage når jeg finner overføringsledningen...

Ingen kommentarer: