tirsdag 18. august 2009

I did it!

Jeg har vært på prøvetime i pole dancing på Sometimes Pole Studio idag. Det var kjempegøy!

Som dere vet er jeg ute etter å komme ned i vekt og jeg er avhengig av morsome aktiviteter for å klare det. Men jeg var usikker på om jeg kunne klare det med den vekten jeg drasser på idag. Så jeg hadde avtalt å få møte opp litt tidligere for å få snakket med Ingvild som er instruktør og en av to eiere.

Ingvild var kjempehyggelig og svarte på alle mine spørsmål, avlivet noen redsler jeg hadde og vi kikket på treningsalen. Det er kvinner i alle aldre, former og farger som danser. Og det er mange ulike grunner til at de velger pole dancing.

Etterhvert kom de andre og det viset seg at vi skulle bli 10 stykker på prøvetimen. Det passet fint da vi kunne pare ihop oss to og to. Jeg delte stang med en jente som hadde prøvd pole dancing på utdrikkingslag i Bergen. Vi hadde gøy sammen og peppet hverandre.

Vi begynte med å presentere oss og Ingvild fortalte om pole dance. Vi varmet opp og flyttet oss til sist til stengene. I løpet av en time fikk vi lære oss forskjellige moves og på slutten vil jeg si at vi hadde ett bittelite koreografi på plass. Og med litt trening kommer det kanske å se ut som det skall også. ;)

Jeg likte veldig godt at vi kunne tulle litt, det er jo noe tabubelagt det med stenger. Jeg er ikke så glad i stripping og dette er alltså ikke noen førkurs for å jobbe på strippeklubb. Jeg ser det som en fantastisk form for trening og en vei til å finne sin glemte og gjemte kvinnlighet. Jeg gleder meg masse til kurset begynner i slutten på september. Alle kurser som kommer igang denne uka er fulltegnet! Nå skal jeg bare overtale Kent om å få en stang her hjemme i stua. Han er ikke helt emot det men uroer seg litt for hvordan neste fest med gutta slutter!

Ingen kommentarer: