tirsdag 4. august 2009

Jeg begynner å bli sprek!

Jupp, trent idag med. Kl 1600 dro jeg fra jobb, skiftet og syklet ned i til Oxigeno. Hadde noen minutter igjen før treningen skulle starte så jeg brukte tredemølla litt for å ikke gå ned i puls. Ble alltså ca 25-30 minutter oppvarming isteden for 10 minutter som jeg pleier å ha.

Jeg har ikke sagt så mye om hva trening jeg har gjort i det siste og ettersom jeg har fått tilbakemelding på at det er gøy å lese om så summerer jeg her.

I tillegg til det jeg har fortalt om før har vi begynt å sette sammen serier:
  • Bokse en økt (ca 20-30 rep), step up på treningsbenk x 5 på høyre og venstre.
  • Bokse en økt, gjøre bakoverutfall (ta ett langt skritt bakover, senk bakre ben mot gulvet som i et utfall), opp og frem og kikke x 5 rep på resp høyre og venstre ben.
  • 4 kilos hantler i hver hånd, knebøy x 5, biceps x 15, push up (over hode alltså) x15
  • Stå med ryggen mot PT, holde i rød tung ball med utstrakte armer, vri overkropp med spend mage (for å ikke skade seg) kaste ballen til PT som kaster tilbake. Vri 180 grader med utstrakte armer og send mage, kaste ballen osv. x 10. Pause og på igjen x 10.
  • Situps blir tøffere, tidligere har det vært brukt som pause. Men nå blir det i serier med bare pusterom i mellom. Skikkelig tungt.
  • Bosuballerne blir brukt hyppig, hantel øvinger gjøres noen ganger stående på ballene og det er slitsomt med både balanse og styrke samtidlig.
  • Vanlige klassiske push ups har jeg gjort en del av, får fortsatt "jukse" med bøyde knær. Men det er slitsomt kan jeg love. Når man gjør dem riktig klarer jeg plutselig ikke så mange lenger!
Jeg er fortsatt veldig nøyd med treningen og nå gleder jeg meg også til den! Idag syklet jeg dessuten hjem rett etterpå uten å gå ned i puls før jeg dro, det var ufattelig slitsomt. Dere som kjenner meg vet jo hvor jeg bor. Alltså bare oppover hele veien hjem fra treningsenteret. Men jeg klarte det uten å gå av sykkeln. Når jeg kom hjem deremot var jeg så ufattelig sliten at jeg nesten ikke visste om jeg skulle le eller gråte.

Nå skal jeg legge meg ned å slappe litt. Kent rydder og er flink!

Ingen kommentarer: