tirsdag 4. august 2009

Lunsjpause eller er det kunstpause?

Sitter med en bolle cottage cheese og røkt kalkunskinke. Det er helt ok, vi venter på kjøkkenet som tar form og jeg har gode ting om lunchen som vi får servert her. Jeg må dog se det an om den fungerer med min diett, muligens kan jeg ta med meg litt hjemmefra og mixe med det som tilbys her.

Idag syklet jeg til jobb isteden for å ta bussen. Gå kan jeg ikke gjøre enda pga kneet jeg klarte å ødelegge når jeg løpte. Det var herlig, det pøsregnet og jeg hadde regnbukser, regnjakke, hansker og hjelm. Pakkingen var på ryggen og det var bare å suse ivei. Det tok ikke lange stunden hit. Tipper jeg kjørte hjemmefra 7.45 eller noe, og var her 7.54. Neste gang skal jeg starte tidligere for det er ikke meningen å spurte sånn på morgenen. Det går rykte om at det skal finnes omkledningsrom med dusj i kjelleren. Det skal jeg sjekke ut idag. Hadde vært perfekt. Idag føler jeg meg ikke så lekker til tross for at jeg har skiftet til kontorklær. Man blir litt klam i dette været. Uansett, utrolig deilig å sykle!!

I huset vi jobber er det mye fin kunst i entren, jeg har ikke sett nøye på det og fant ut at en av de kunstnærer som jeg liker best i Henie Onstadsenterets samling, Robert Rauschenberg, er representert her nede. Jeg synes kollasjebildene er utrolig kule. Her nede henger det ikke bare en men 5 (!!) kollasjer! Herlig, gleder meg til å komme tidlig en dag og ha tid til å se på dem.

Nå jobbe videre!

Ingen kommentarer: