onsdag 12. august 2009

Det går bra nu!

Så har vi kommet til mitten på uka. Onsdag. Idag skulle jeg egentligen ha trent sammen med PT. Men på mandag fikk jeg kink i nakken og det har bare blitt verre under dagene som gikk. Så idag satset jeg på massage isteden og fikk endret tidspunkt på treningen. Massøren tok i ordentlig da nakken min var spend som en fiolinstreng. Det gjorde gruelig vondt men jeg kjenner allerede at det var en lur ting. Vi har jo den fantastiske luxusen av å ha massage på jobb. Igjen var det ledige timer etter avdelingen som fikk fortur hadde tatt de timer de ønsket.

Ellers er jeg flink med maten og spiser ofte. Sånn ser min spiseplan ut:
  • På morgenen spiser jeg frokost før jeg drar hjemmefra, en brødskive og en kaffe eller te. Skal ta omega 3 også men har ikke hjemme akkuratt nå. Fyfy! (Men jeg spiser mye fisk!)
  • kl 10.00 mellis. Feks en liten naturell yoghurt med nøtter eller frukt/gulerøtter og nøtter.
  • kl 11.30 har vi felles lunch. Da velger jeg salat med skalldyr eller skinke. Helst fyller jeg også på med lite cottage cheese. Idag var det også omelett som passer fint.
  • kl 14.00 mellis igjen, samme type som over.
  • Kl 16.00 ett eller annet, en frukt på veien hjem feks.
  • Middag her hjemme blir mellom 17-20.00 ett sted. Jeg prøver å spise tidligere om Kent skal trene, 20 blir litt sent for middag.
På pulten min står et lager med nøtter (valnøtter og mandler), noen tørkede aprikoser om det blir krise (de er så søte så man kan ikke spise mye). Frukt har vi på jobb. Og jeg må velge feks eple og pære før banan og kiwi som jeg egentlig har lyst på. Jeg har også slike low calorie bars. Om jeg går glipp av lunch eller middag holder man seg veldig lenge på disse. Jeg liker best Fedon sine. Men har også prøvet Allegro og Nutrilett. Alle ligger på 180-220 kcal.

Det går mye vann om dagen. Og jeg drikker koffeinfri kaffe som regel.

Alt dette har gitt utslag. Jeg er ned i vekt og strammere i kroppen. I begynnelsen av sommeren kjøpte jeg ett par leggings på Gina Tricot. Ikke tal om at jeg kom i XL! Men idag prøvde jeg dem og de satt helt fint. Hurra!!

De dager jeg ikke trener tror jeg at jeg rører meg litt for lite. Jeg sykler sammenlagt 40 minutter. Det tar 10 minutter til jobb for da tar jeg det rolig. Hjem sykler jeg litt raskere og noen ganger omveier for å få bitte litt mer motsjon. Men jeg tror muligens det er for lite. Skal prøve å finne ut noen mer måter å få inn motsjon på. Jeg får jo akkuratt ikke motsjon på jobb. Turen mellom pulten og kjøkken for å fylle på vann eller hente kaffe er ikke så lang.

På fredag er det siste treningen på 10 dager med PT. Jeg skal da få egentreningsplan av honom så jeg klarer å holde nivået oppe mens han er på ferie. For en service!

På jobb går det bra, jeg har vært i mitt andre kundemøte idag og jeg kjenner at jeg kommer å trives. Det er dette jeg liker å gjøre. Organisere, planere, fikse og få ting gjort. Nå lengter jeg til den dagen jeg forstår alle deler av prosjektene og produktene vi har slik at jeg kan gjøre dette med samme sikkerhet som før.


Ps, jeg har fått bilderne som kommer i papirutgaven av KK den 14 september. Moro! Moro!

1 kommentar:

Anonym sa...

wow vilka otroligt snygga skor....
annica