onsdag 8. juli 2009

Personlig trener

Jeg har hatt møte med min blivende PT idag. På nettsiden leser jeg om treningsmotto:

"Sett deg konkrete mål. Med hardt arbeid, tålmodighet og riktig balanse mellom trening, kosthold og restitusjon oppnår du garantert de ønskede resultater"

Jeg skal begynne med to timer i uka, over 6 uker med start neste tirsdag. På spørsmålet om hva jeg selv tenker jeg kan legge på trening sa jeg at det får han bestemme. Jeg har inget jeg må gjøre utenom jobb. Så jeg kommer å få hjemmelekser i ulike former.

Bjørn som han heter skal hjelpe meg med to ting, kosthold og trening.

Kosthold:
Fra idag til neste tirsdag skal jeg notere hva jeg spiser hver dag. Dette har jeg gjort før og det er alltid en vekkerklokke. Ettersom jeg nettopp har begynt på medisin og spiser sunnere av bare farten skal jeg også notere hva mitt "normale" valg ville vært. Da kan jeg få bra alternativer til en muligens usunn måltid. Alkoholkonsumet vil bli redusert til ca 3 glass vin i uka. Og jeg tipper jeg kommer å spise mindre karbohydrater. Jeg skal også skrive ned hva jeg absolutt ikke vil spise. Det er ikke mye, kan ikke tenke meg at han rekommenderer blekksprut eller snegler.

Trening:
De dagene jeg har treningsavtale skal jeg selv varme opp i ca 15 minutter, så skal han piske meg igjennom ett hardt program som fokuserer på fettforbrenning. Jeg kommer også å få hjemmelekser mellom treningstilfeldene. Føreløpig er trening lagt til tirsdager og torsdager fra kl 16.00. Og så blir det jo flere treningsøkter på egen hånd.

GLEDER MEG!!!

Dagens matkonsum: (vann hele dagen)
1. Kokt egg og kaffe m melk.
(trening)
2. Kokt egg og to knekkebrød med leverpostei og hamburgerrygg + masse gressløk på begge.
3. Cortado og gaspacho m krutonger.
4. Fiskekake, potet, blomkål, rømmedressing og sallat med mangosalsa.
5. Kaffe m melk.


Dagens trening:

30 minutter kondisjon (15 + 15)
30 minutter styrketrening.



Ingen kommentarer: