fredag 10. juli 2009

Fredag den 10 juli

Idag sov jeg lenge, var ikke oppe av sengen før kl 930. Det er rart, nå som Kent er kommet hjem, og står opp tidlig, så er det så deilig å ligge i sengen å høre på lydene. Kaffekvernen som metalliskt maler de duftende bønnene, eggekokeren som piper når eggene er passe kokte, summingen av vannkokeren og klirrende lyd fra asjetten og kaffekoppen mot granitplaten på kjøkkenet. Det er trygge rogivende lyder.

Plutselig står Kent i døråpningen med jakke på seg og ser på meg. Jeg, nyvåken med en lett forvirret blikk. Vi skulle jo spise frokost sammen? Tiden går så fort. Nå er det dags for "ha-det-sussen" og jeg må ta meg opp og spise frokost alene.

Da bytter jeg radiokanal, Kent hører på P2 og jeg på P1. Jeg har lagd meg kaffe og spist ett egg og en liten porsjon naturell lettyoghurt med hjemmelagd bringebærsyltetøy.

Sen ble morgenen bare pannkake. Nettet gikk ned trodde jeg, men det var min pc som ikke hadde samarbeidslyst. Så jeg styrte på med routere og trådløse dingser og ble nesten gal. Det trengtes bare en omstart av min pc så var alt i orden igjen. Duh...

Så skulle jeg betale en bildel på nettet som jeg og pappa har sporet opp. Men når man er knyttet til Nordea så kommer den der %&¤#¤&" BankID opp i slutten på betalingen. Da måtte jeg ringe Kent på jobb og få passord, komplett fødelsedata og få generert kode fra sikkerhetsdingsen. Vi har alltså to kort knyttet til ett konto. Og Kent er den som administrerer nettbanken. For ett djædrans styr!!! Sånt får jeg nervesammenbrudd av. Når den hadde bekreftet betalingen så kommer plutselig meldingen "Det er for mange BankID sessioner på denne nettleseren" WTF??!!

Nå ringer pappa til firmaet for å sjekke at betalingen er på plass og forhåpentligvis kan vi få levert bakkspeilet før mor og far reiser fra Kiruna neste uke. Ved å bestille reservedel selv og montere denne sparer vi ca 1500 kr. Det er flott!

Jeg har også rukket å pakke en kurv med godsaker som vi skal ta med til Langesund idag. Vi skal hjem til svigers og kose oss i helgen. I tillegg til det vi har tatt med har Nils og Vigdis bestillt krabbe, sjøkreps og reker. Jeg skal handle in litt Salma som skal serveres med koriander, vårløk og litt lime.

På radion snakker de om at dette er den andre store utfartshelgen og jeg prøver å få Kent til å ta fri fra 13 tiden. Jeg skal nå hoppe i dusjen for å så få klart alt innan vi åker. Jeg skal hente klær på renseri, kjøpe Salma, rømme og flatbrød nede på ICA, fylle bilen med bensin og sjekke olje, pakke mine ting og få i meg lunsj før vi drar.

I helgen planlegger vi å gå litt turer, spise godt og slappe av med svigers. Vi må også ta en tur til bilverkstedet for å skifte olje og sjekke hva det er som tar emot høyre fremhjul. Jeg mener dessuten å høre ett stygt lyd som om det er hull på lyddemperen. Men Kent mener jeg hører i syne. Vi får si hva Nils mener. Jeg må dessuten ta en tur til Fretex i Skien der jeg innimellom finner fine ting.

Ingen kommentarer: