tirsdag 14. juli 2009

Bære møbler og trene med PT

Jeg møtte Silvia på Black Gold idag. Vi skulle ta en morgenkaffe og så begynne med prosjekt "flytte kontormøbler". Nede i Sagveien fant vi frem til lageret og kunne sortere hva som skulle hvor. Jeg tar hånd om noen fine hvite jalusiskap frem til den dagen da Silvia kan bruke dem selv. De blir perfekte til å ha symaskinerne i. Fritt fra støv. I morgen skal vi skru især benstativen til Silvias skrivebord slik at de er lettere å flytte på.

Idag har jeg også hatt min første treningsøkt med min personlige trenere Bjørn. Jeg trodde seriøst jeg skulle besvime... Jeg begynte med tredemølle i 15 minutter for å få opp varmen. Så gikk vi ned i en av gruppetreningssalene. Det var deilig, ingen som ser når man puster og peser og blir klotrød i ansiktet.

Øvningene var:
  • Pararellhopp på to bosuballer, dvs en fot på hver av dem og så hoppe opp og bytte benposition. Balanse og hopp samtidlig. Tok veldig mye på lårene og såklar på pumpen. Jeg var helt slutt. (Ps James, efter det här skall jag snart klara att gå på lina i stugan!)
  • Step up på benk. Alltså ikke step-benk men styrketreningsbenk. 50 cm opp. 2 økter med 2x20.
  • Så brukte vi et vanlig step-brett. Jeg sto med beina på hver side om brettet, og så hoppe opp, hoppe ned, hoppe opp, ned...osv. 3x15 tror jeg det ble.
  • Brystpress liggende på benk, vet ikke hva kilo vi hadde men han la på etter første forsøk for det gikk litt lett. 3x15 der med.
  • Så en fransk press. Se animasjon! Det går på å ha smalere grep om stangen, vinklede armbuer og presse stangen rett frem. Det tar kverken på "gäddhänget"...
  • Så vanlige bicepslyft stående. 3x15
  • Situps 2x20.
Muligens har jeg ikke riktige antall repetisjoner på øvelserne. Jeg er litt vimsete og slapp nå...

Etter dette så ristet hele jeg, trodde ikke jeg skulle kunne reise meg opp og komme hjem. Første tanken var at jeg var nødt til å komme meg til damenes, finne mobilen og ringe Anna! Klarte å gå hjem og kjenner dessverre at kneet mitt ikke klarte øvningene, tipper det var hoppen som var litt for tøffe. Får se hvordan det er i morgen.

Nå har jeg spist middag, ryddet litt ekstra og hatt besøk av snille mennesker fra Underskog som har byttet ting med mig. Vi renser litt og ting som kan få ett nytt liv må sirkuleres. Jeg får vin eller en symbolisk sum penger for det som er verdt noe. Og resten gis bort.

Ha det for denne gang! Sjekk ut Sømmelig bloggen for fin informasjon om Hønse Lovisas hus.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag är så stolt av dig!!! Superwoman! Om några gånger kommer du läsa dett ainlägget å känna, fan vad stark jag har blivit.
You go girl!!!!

Kram från din störste fan