lørdag 18. juli 2009

Anettes fødelsedag! Grattis! Grattis!

Idag har vi vært ganske effektive på mange måter. Vi sto opp tidlig alle sammen, og når klokken var litt over 9 mente jeg og mamma at det var dags at ringe Anette som fyller 34 år idag. Dessverre klarte vi å vekke dem allesammen. Men vi fikk gratulere Anette og snakke med både Fanny og Linus.

Kent og jeg hentet den nye laptop-skjermen fra posten og handlet samtidlig inn litt frokost som passet min nye diett. Jeg har fått plan fra PT og nå må jeg skjerpe meg. Merker etter en dag at jeg ikke klarer å veie maten, men velger heller å gå for sånn sirka mål. Så lenge jeg ikke legger på for mye av proteiner og karbohydrater så kan jeg pøse på med sallat og frukt (om jeg velger de godkjente alltså.). Kaloriintaket kommer å ligge på ca 1400 kcal om dagen. Mye rent kjøtt og masse grønnsaker, stadige mellommåltider som feks cottage cheese og frukt. Men også naturell yoghurt med frukt og bær.

Pappa monterte skjermen (som han hadde bestillt på e-bay). Nå har jeg en "ny" laptop. Denne er av samme merke jeg har hatt før men mye mindre. Jeg har selv innstallert Linux på denne. Vi bruker Ubuntu her i huset. :) Stolt alltså, første gang jeg har innstallert operativsystem selv.

Når alle hadde fått i seg mat og fått unna morgenritualene dro vi ned til mitt studio på Borgen. Vi møblerte om og har nå fått ett kontor, en lokale med bord og stoler og kjøkkenkrok. Der kan man lage kaffe, varme mat i micro, bruke kjøleskap osv. Rommet vil bli brukt som konferenserom/kurslokale. Jeg kommer å leie ut det til venner som trenger en kurslokale, det blir jo ikke dyrt men noen hundre for en kveld slik at jeg får litt i kassa til husleien.

I morgen eller på mandag skal jeg fortsette å rydde, alle esker skall gås i gjennom og ting som jeg ikke trenger må selges bort eller kastes om det ikke har nån verdi.

Vel hjemme etter økten på studio spiste vi mellis, Kent dro på trening og pappa fikset enda en dings. Denne gang var det vekkerklokka som hadde problemer. Den er nå som ny!

Vi fikk en bursdagsmiddag av mor og far og kunne velge fritt fra Oslos restauranger. Vi som elsker indisk mat bestemte oss for at det var dags for en god og stærk middag hos Gutta fra Calcutta. Jeg spiste som vanlig Palak Paneer. Og de andre gikk for kylling- og scampiretter med masse smak. Vi delte og smakte hverandres godsaker. Jeg som går på diett var flink og spiste ikke så mye ris og nanbrød. Drakk vann til maten og hoppet over dessert. Flink! Restene tok vi med oss hjem. (Jeg er stolt over at jeg har begynt å be om det, det er perfekt lunch dagen etter og det kastes jo ellers.)

Og så kan jeg nevne at armene begynner å komme seg igjen. Natten var ulidelig, jeg kunne ikke sove og var nødt til å ligge på rygg med store puter under armene... må ha sett rimelig komisk ut! Men idag kjenner jeg knebøyen på fremsiden av låren isteden. Det her egentligen helt utrolig hvor mange muskler man har som aldig er i bruk. Jeg her jo helt smaddret, og enda har jeg trent styrke og kondis i flere måneder nå! :S

Nå sitter Kent og pappa på balkongen i hver sin lenestol og lyssner på musikk og skravler. Kent har lagd mojitos og jeg har sett en konjakk smugles ut også. Mamma har lagt seg med sin tidning og jeg er på vei i loppekassa med nytt nummer av Sköna Hem. Dietten innebærer også at alkohol er nei nei. 3 glass i uka fra og med nå. De glassene forbrukte jeg på rosevin i solen igår til grillmiddagen.

Ingen kommentarer: