søndag 14. mars 2010

Langesundhelg

I helgen har vi vært i Langesund hos Kents foreldre. Her er det lav puls, hjemmebakt og solskinn. På ankomstdagen spiste vi som vanlig reker. Det er standardbestilling når vi kommer på besøk. Gitt at det går å få tak på reker da. Denne gangen var de kjempegode!

Skolebrøden til svigermor er farlig gode men jeg har klart å holde meg til ett om dagen. Det er jeg stolt av. Ett skolebrød inneholder jo ellers like mye kalorier som en lunch. Og jeg skal være flink.

Igår var dog store dagen som vi har ventet på. Middag med Odd Ivar Solvold hjemme hos Øyvind og Tone.

Odd Ivar lagde maten og gav oss andre instruks hvordan det skulle legges opp på fatene. Hvordan rettene lages til fikk vi også vite.

Menyen for kvelden var:

* Ishavsrøye
* Sjøkreps
* Havabbor
* Indiske kjempereker
* Fransk skogsdue
* Sorbetbasert dessert
* Tiramisuinspirert dessert

Vinmenyen for kvelden var satt sammen av verten og jeg tipper det var en del fra den private vinsamlingen. Tilsammen var vi 14 rundt bordet og alle fikk vi hjelpe til på kjøkkenet om vi ville.

I det store hele har det vært en fin helg. Vi har spist godt, vært på lang spasertur, frekventert bruktbutikker slappet av.

Nå skal jeg lage lunch og komme meg ut i solen.

Ingen kommentarer: