søndag 7. mars 2010

Kreativ helg i Askim

Her kommer noen bilder fra helgen som gikk. Klikk på dem for å se dem i større oppløsning.

Første stopp er et stort bruktmarked som vi pleier å dra til. Der fant jeg noen ufattelig kule vintagevimpler fra USA, pluss noen fine gamle laken i fine farger,som jeg skal bruke til for på vesker.  Dessuten fant jeg masse gamle skrivebøker med tomme ark som jeg kan skære opp og bruke i notatbøker den dagen jeg får fingrene ut og tar en bokbinderkurs.

Butikken vi skulle til i Årjäng heter Bugano AB, de har ingen nettside men du finner adressen ved å google navnet.

De hadde masse masse stoffer, men jeg gikk helt bananas på bånd og blonder. Jeg har fått en liten kick på klare mettede farger i gul, grønn, rød, rosa, blå og klarte ikke å la være. Prisene kunne jeg heller ikke klage på. Båndene kostet fra 7.50 - 2 kr metern... I alle fall de jeg fant. Jeg mener å huske jeg ikke fant noen som var dyrere enn 20 kr metern.

Så har de masse ting som er eldgamle. Knapper, tilbehør og annet. Jeg fant meg noen få knapper i
knall grønn og rosa som jeg måtte ha med meg. De låg i en bøtte med knapper for 1 kr stykket.

Jeg fikk også med meg en uglesaks. I originalforpakkning fra 70-tallet til den fine summen av 5 kr. Me like!

Etter Bugano stoppet vi på systembolaget og kjøpte med oss vin til kvelden. Christin skulle servere kongekrabbe så vi tenkte lage litt festligt.

Videre til Ö&B for småtterier. Jeg kjøpte Barbie-klisterlapper som jeg brukte til kort i pop-art stil.

I Töcksfors som var på hjemveien handlet vi på Karlsson og i matbutikken. På Karlsson fantes det mye fint merinoullgarn til ca 20 kr. Jeg kjøpte inget av dette da jeg ikke hekler så mye for tiden.
Men jeg ville tipse dere andre. Karsson ser ikke ut som en butikk du ville finne garn i ;).

Når vi kom hjem til Askim (til min venninne Christin) så dro hun i stallen for å lufte hesten og jeg slengde meg i boblebadet med ett glass vin.

Kvelden gikk så i kongekrabbe med hvitløkssmør, ponzu etter egen oppskrift (soyasaus, saft av 1/2 lime, saft av 1 mandarin, tommestor ingefær rives, tommelstor purre finfinhakkes = bland alt). Litt aioli og godt brød. Noen glass hvitvin og så var vi igang med hobbyklubben vår.

Jeg lagde masse kort med mine nye papirer fra Scrappegodis og klistremerker fra Ö&B. Katten Lillepus var med hele kvelden men er meget motvillig til å bli min venn.

Vi rakk også å rammelime litt, jeg fikk ett stort bilde av Christin som hun hadde printet ut fra nett. Jeg hadde ikke med meg så mye tekstiler så det ble å trykke på ett A4 stort filtark. Det ble kjempefint. Jeg skal ikke avsløre bildet enda. Dere får se den når/om den kommer på plass på stoffet jeg har lagt til siden til prosjektet.

Når klokken var 03 hadde vi hørt på musikk, laget masse fine ting, spist uhørvelig mye godter som nøtter og saltepinner og annet snacks. Men vin og øl som vi kjøpte i Sverige var nesten urørt.

Nå er det dagen etter og vi sitter fortsatt og styrer med våre prosjekter. Nå har vi tatt pause i de praktiske tingene og sitter og finner frem bilder til rammelimprosjekter sammen. Lover det er mye rart vi finner. Selv har jeg gått helt amokk på pop art, Blythe-dukker og japansk anime.

Ingen kommentarer: