fredag 5. mars 2010

Milde himmel, våren er her!

Jeg har stått opp veldig tidlig idag, litt etter 6 om morgenen. Det er så deilig når det er stille her. Den siste timen har jeg chattet med min søster Emma. Vi har snakket om allt fra studier til hjemmedekorering.

Hun sendte lenke til en butikk som ligger i nabolaget. Der hadde hun kjøpt noen ting og jeg fant såklart masse jeg kunne tenke meg! Argh... Ettersom jeg ikke har butikken i nabolaget har jeg satt sammen ett kollage av bilder på de tingene jeg kunne tenke meg nå som våren kommer. Jeg vil ha rosa, jeg vil ha mer grønn, jeg vil ha lilla, jeg vil ha gul! Man skal ikke forakte vindus-nett-shopping...

Hvis dere lurer på hva jeg skal ha en fulgemater til innendørs så tenkte jeg legge hyssing i den. Hyssing i brun naturfarge bruker jeg til det meste. Jeg pakker inn gaver i det, binder det om kort. Har det på kjøkkenet osv osv. Og tenk så fint å ha det hengende over arbeidsbordet. Tenk allt annet man kan putte opp i der!

Nå skal jeg gjøre alle dagens "må-gjøre", før jeg skal sy en liten bærer. Jeg har fine ting på lur som jeg skal prøve meg på. Håper jeg får til den ideen jeg har. Jeg fikk ett mønsterark av Gitte når vi var på kurs, og det har jeg lyst å bruke idag. Men jeg har kun ett sted til å lete på for å finne det. Kryss fingere.

Dagene som har gått har vært fantastiske. Solen skiner fra en klarblå himmel i Oslo og den som ikke får dagslyst av det må være veldig veldig lei seg i utgangspunkt. Håper alle klarer å nyte våren som er rundt hjørnet.

Jeg har kjøpt litt mer papir, jeg har drukkit kaffe med venner og jeg har vært på turer med lille Ludo. Jeg har også fått en bitteliten sniktitt på boka til May og jeg kan nesten ikke vente. Det såg virkelig flott ut May!

I morgen tar jeg en tur med Christin til Årjäng for å besøke en tekstiloutlet. Jeg har aldrig vært der men det skal visst nok være en himmel av stoffer, knapper, bånd, lapper, filler, metervarer og mer. Til en slik og ingenting. Gleder meg som ett barn. De har ingen nettside så jeg kan bare gå på vitemål. Men jeg lover å dokumentere turen i bilde og adresser slik at alle som er interesserte kan ta seg en tur etterhver.

Kos dere hvor dere masse hvor dere måtte være!

1 kommentar:

mykstart sa...

Tusen takk for hyggelig kaffetimer i går! Veldig glad for at du syntes boken eikke var så verst!