tirsdag 23. mars 2010

Påskepynt?

Jeg har ikke påskepyntet siden jeg bodde hjemme hos mor og far tror jeg. Men i år fant jeg det første påskepyntet som har blitt kjøpt inn til vårt hjem. Et påskeegg till 10 kr på Plantasjen av alle steder! Det er dessuten skikkelig fint inni. Litt sånn retropapir.

Ser at jeg er litt glad i grønn og rosa for tiden, liten heklebrikke har vært favoritten i lang tid. Grønne lys klarer jeg ikke å la være å kjøpe innimellom. Det vakre porselsensskrinet er en gave fra min venn Bernard. Det er så vakkert!

Idag har jeg bestemt meg for å pusse opp noen møbler. Skal prøve å få samle alt utstyr idag slik at jeg kan gå i gang direkte i morgen. Det er to krakker som skal få nytt liv. Den ene som bord, og den andre som... tja, krakk. Den siste er egentligen en pinnestol som noen har kastet i kjelleren. Den har flere brukkne ryggpinner. Dem tenker jeg sage bort, stolen skal evt få ett lag maling. Enten trekker jeg setet med skumgummi og en liten heklet mormorspledd. Eller så kjøper jeg fint papir og lager dekoupage i lappeteppemønster på den. Den som lever får se.

Ellers så har jeg Ludo på besøk idag. Vi har vær ute både på tur og i bakgården, men ikke så lenge som vi pleier. Så innimellom ser han på meg og ønsker nok seg en tur til.

1 kommentar:

Anette Nilsson sa...

Vad fint! Påskpynt är fint men det känns som att det är så kort period man kan ha det. Vi ska ställa fram en kyckling;-)