torsdag 18. mars 2010

Slår ett slag for betong!

Idag har jeg gjort masse husmorarbeid, trent og vært på forskjellige medisinske oppdrag. (oppfølging på forskingsprosjektet jeg var med på på NIH.) Inget kreativt i det hele tatt.

Men, en mail fikk meg til å ønske å si noe om betong. Mailen var fra min søster. I mailet fant jeg en lenke til nettbutikken "Detaljogdesgin.se".De selger mye fint og blandt annet betongskjell for 35 kr.

Kjempesøte. Men grunnen til at vi syntes det var så moro er at jeg og Fanny (min søsters snart 9 årige datter) ville pyssla en sommerdag i 2009. Vi dro på OBS! og kjøpte finbetong. Så fant vi frem alle ting vi kunne finne for å lage fine betongting av. Det ble noen  kamskjell, masse små hjerter som vi støpte i isterningboks fra IKEA og en betongpotte. Skjellet var Fannys ide, og da er det jo spesiellt morsomt å se at det er så pass populært at et kan selges.

Å støpe i betong er gøy. Man må øve seg på litt tålmodighet, men ellers er det ikke mye som kan gå galt. Vi blandet betongen etter anvisninger, smurte formene med billig matolje, fyllte formene og ventet en dag. Så var det bare å poppe ut dem ur formene og glede seg over det flotte resultatet! Her kan dere lese hele innlegget om betongstøpingen!

Dette innlegget ble så lite fargerikt at jeg bare må legge inn en bilde på noe fint...

Bildet er hentet fra http://www.thisisblythe.com/

Ingen kommentarer: