tirsdag 19. januar 2010

Klatre på veggene

Ettersom jeg er hjemme hele dagene og pyssler er det mange som har spurt om jeg har fri. Men det er ikke så enkelt. Jeg er sykemeldt i lenger tid. Nå skal jeg fokusere på å komme meg ut, gjøre ting som får meg å må bra. Trening er flott, spaserturer, kreative aktiviteter, luncher med venner osv. Jeg tror det er veldig viktig å ha en full agenda akkuratt nå.

Når jeg er hjemme uten å gjøre noe blir jeg stresset og dårlig. Idag har vært en sånn dag. Jeg har ikke hatt noen planer før kl 17.00 pga en legetime som ble flyttet til slutten av måneden. Det sier bare pang så er stressen der. Jeg blir litt sånn irrasjonell og tafatt. Får liksom ikke gjort noe fornuftig. Det er ikke brist på ting å gjøre, har man ett hjem er det alltid noe. Ta oppvasken, støvsuge, henge vask osv. Men alt sånt blir liksom umulig å ta tak i.

Any how, det er gjort og jeg har nå skiftet, tatt på hverdagssminke, pakket ned noen ristebelter i ryggsekken og skal ta meg ned til magedansstudioet. Har ikke lyst å danse idag, men det er KUN fordi jeg har en slik dag. Så snart jeg er der så kommer det å føles mye lettere. Hadde min forstyrrede (pms)hjerne fått bestemme idag så hadde jeg legat i sengen hele dagen og kun gått opp for å spise, om enn så... Det er ikke lett.

Som en lege sa når vi snakket om problemene med hormoner som går amok en gang i måneden, "grattis, du er kvinne..." Det som er trøsten opp i alt er at om noen dager kan jeg lese dette og tenke, huffda, så ille var det vel ikke. Man glemmer lett og det er bra.

Ta hand om dere og hverandre!
Klem
AgnetaN

Ingen kommentarer: