mandag 18. januar 2010

Prosjektet med klokken!

Huff og huff, jeg har laget min klokke klar. Den ble ikke helt som jeg tenkt meg, men jeg lærer å like den etterhvert. Jeg har brukt en gammel bukse fra Fretex som material til armbåndet. Dessverre var buksen i 60% ull og 40% polyester, dvs. stoffet oppførte seg ikke som jeg tenkte. Jeg sjekket ikke en gang når jeg røsket dem ut av 40 kr esken på Fretex unika. Jeg hadde ca 2 minutter på meg til de stengte.


Any how, jeg sydde 6 lag med stoff på hverandre med ett grått bomullstoff i bunn. Brukte en del av linningen på buksa som allerede hadde knappehull til lukking.

Så slengte jeg hele sulamitten i vaskemaskin i troen på at dette var ett ullstoff. Pinlig, I should have known better! Inget skjedde mer enn at det spriker masse tråder fra armbåndet nå. Jeg klippet bort en del men lar mye være igjen, synes det blir litt av sjarmen. 

Så sydde jeg på en gammel Snella & Petronella ordknapp. På knappen står det "glemsk". Knappen er fra noen av de første produksjonene tror jeg, logoen på posen er gammel og teksten er ikke så jevn. I løøøøve it!

Klokken er montert med rammelimteknikk på billig IKEA stoff. Så har jeg sydd på fake organzaen med klokken på armbåndet. Nå er den klar!

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Så morro, jeg syns den ble kul! Og det er noe med at det er litt morro når ting ikke blir helt som planlagt....(og litt irriterende)..men man finner ut nye ting.. :o)

Jeg har ikke fått brukt teknikken så mye som jeg hadde tenkt...men jeg har en del ideer jeg håper jeg får satt ut i livet om ikke så altfor lenge da..
Ha en fin kveld,
klem :o)