mandag 4. januar 2010

Summering av 2009

Jobb: 
I år har det vært veldig mye som har skjedd på alle fronter. I begynnelsen av året bestemte vi oss for å avvikle Sømmelig. Det var tøfft på mange måter. Å måtte stenge det som var min drøm var ikke lett. Men det var å si ha det til kunder og selge bort allt som var i lokalene som var verst.

Jeg begynte å søke jobb og fikk rett for sommeren signert kontrakt på drømmejobben. Jeg skulle begynne i August så jeg hadde hele sommeren til å kose meg med venner.

Jeg begynte i August og har hatt både bra og dårlige dager. Jeg har et bra jobb og fina kollegaer.


Familie:
Familien er alltid for langt borte, alltid. Bor jeg ikke i samme stad som min familie så er de for langt borte. Men vi har en fantastisk sammenholdning. Jeg snakker med mamma eller pappa flere ganger i uka og chatter og mailer med mine søstrer noen ganger flere ganger om dagen! Mamma og pappa kom på besøk i sommer til tross for at mamman hadde benet i gips. Jeg har verdens beste foreldre. Punktum!

Jeg har fått mer kontakt med mine kusiner i år, mange av dem. Takk vare sosiale media som FB og blogger. Fikk kontakt med en kusin jeg ikke har snakket med på 14 år på FB. Mormor og farmor har hatt tøffe år og det er med sorg i hjertet jeg tenker på at jeg ser dem alltfor sjeldent nå.

Jeg har også en norsk familie nå, dem ser jeg mer nå som jeg ikke har Sømmelig lenger, men fortsatt ikke ofte nok.

Fritid:
Jeg har fått inn mer aktivitet i mitt liv. Jeg begynte i sommer med masse masse turer i Maridalen og marka. Følgte opp med personlig trener og diverse dansekurs. Jeg har nå fast plass som resepsjonist på tirsdager og trener magedans to ganger samme dag. Det er en stor glede. Noen ganger har jeg for mye å gjøre for å kunne danse, men jeg koser meg fortsatt med å jobbe til lyden av orientalisk musikk.

Venner:
Etter å ha avviklet Sømmelig har jeg kunnet ta mer tid til mine venner. Jeg har fantastiske venner som har stått ved min side da det var som verst. Jeg håper jeg i året som har gått har klart å vise hva alle disse menneskene betyr for meg. Ingen nevnd ingen glemt. Men turer i skog og mark, badestrand og flytting, shoppingturer til Sverige og middager, vinprovinger, øltester, hundelufting, fester, kaffepauser og bilturer. Allt er husket og jeg ser frem til et nytt år med enda mer tid til venner.

Reiser:
Reiser ble det av naturlige grunner ikke så mye av i 2009. Turen til England for å feire Johanna og James var den første. Utrolig flott å se hvor James har vokset opp, møte flere av familien hans og noen venner. For en idyll. Vi har en stående invitasjon til foreldrene hans og kommer å bruke den så snart det gis anledning.

I juni kjørte jeg med Anna til Varberg. Kombinert shopping og opplevelsesreise. For en vakker by! Anna viste meg så mye vi klarte på 2 dager og bilde av havet sitter fortsatt på netthinnen.  Anna og jeg tok også en tur til Stockholm, min første på mange mange år.

Turen Oslo-Bergen-Oslo i flott leiebil var også minnesverd. Dit kjørte jeg alene for å hente opp Kent som hadde syklet Nordkapp - Bergen på en måned. Og hjem kjørte vi over Hardangervidda mens vi skravlet om en million ting.

London i november var tur nummer fem og høydepunkten der var Howard Jones konserten. I desember var det dags for favorittbyen Berlin der Pet Shop Boys gav meg den beste konsertopplevelsen jeg har vært med på. Ellers turer til Langesund.

Nyttårsforsettet for 2010 er å ta vare på meg selv. Trene, spise godt, ta tid for venner, og fokusere på det som er viktig i livet.


Godt nytt år alle, må 2010 bli et fantastiskt år for alle og en hver!

Ingen kommentarer: