fredag 1. januar 2010

Nyttår 2009

Østers med vinaigrette 

Tempura av kongekrabbe med hjemmelagd chilimajones


Hvit asparges med Gribiche-saus 

Carpaccio av Reinsdyrindrefilet, med selvplukkede tyttebær 

Manchego 8 + 12 mnd, serranoskinke 

Her improviserte vi og hentet inn en chevre chabichou og en alperosehonning som ble absurd god sammen med(Sahti).


Tandorikryddet salmalaks med mangosalat 

Andebryst med kinesisk-inspirert saus, sesamfrø 

Indrefilet av reinsdyr med jordskokkpuré, sopp, viltsaus m fløte 

Flamberte Gambas (sterkt!) med chillisaus 

Ost og chorizo, speket and, foie gras 

Sjokoladegreier 

Til allt dette drakk vi vin og øl. Det ble nok mest øl vill jeg si. Bernt hadde tatt med seg et fantastiskt utvalg fra sin samling. Skal se om jeg husker hva vi fikk.


Nøgne Ø, mange forskjellige!
Haandbryggeriet, mange forskjellige!

En god del belgiske som jeg ikke husker, jeg er ikke så stor fan av belgiske øl. 

Nei, dette var ikke lett, må spørre Bernt, han har styr på hva han tok med! (edit: fant denne på FB nå. Men det er ikke allt...)






Sahtin fra Nøgne Ø var så god at jeg blir tåreøgd. Den ble bare lagd en gang hvis jeg skjønte det rett, men tenk om de kunne begynne med den igjen! Så glad jeg hadde blitt. Den var sykt god med honning og chevre.

Ingen kommentarer: