torsdag 7. januar 2010

Prosjekt skape ro i livet


Idag har jeg prøvd yoga for første gang. Vi har timer på Oxigeno og jeg har hatt lyst lenge. Men idag fikk jeg det endelig til. Du og du! Dette var noe for meg.

Det var kjempetungt, masse vanskelige positioner for meg (som har noen kilo for mye) og masse balanseøvelser. Jeg har lært meg å puste også. Det er ikke bare bare altså. Hvert fall ikke når man er så stresset som jeg er for tiden.

Telle på inn og utpust høres ikke så spesiellt ut, men det gjør masse forskjell. Ellers var det grunnpostioner, annerledes enn de jeg er vant til, men jeg har tankegangen på plass fra magedans og poledans. Man må ha kontroll på kroppen for å få mest ut av øvelserne og ikke skade seg på kuppen. Jeg ble nesten litt emotionell en stund, det er veldig deilig å føle at tankene skingres og at man kan slappe av en stund. Noe jeg tror alle trenger innimellom.

Etterpå satt jeg en god stund i resepsjonen på Oxigeno og leste dagens aviser, jeg hadde glemt bukser hjemme så jeg var nødt til å slappe av litt før jeg gikk hjem og dusjet isteden for å gjøre det der som jeg hadde planlagt.

Fant disse bildene på en nettside der det var ok å laste dem ned eller printe dem.
http://www.abs-exercise-advice.com/printable-yoga-positions.html

I tillegg til disse var det også noen andre, blandt annet å balansere på ett ben i ulike positioner.

Nå er jeg hjemme og har tent duftlampen fra Dofta som jeg kjøpte på Diva Interiør. Min venninnes butikk. Den er helt fantastisk. Jeg har valgt duften "green tea" og blandet den 50/50 med nøytral olje.
http://twitter.com/divainterior
http://divainterior.wordpress.com/

Ellers er stua full av tente lys da det er fryktelig kaldt her. Ute er det mildere idag da det snør. Nå er det bare -16.



Ingen kommentarer: