lørdag 30. januar 2010

Studio og indisk mat

Det er litt rot med navnene her, jeg vet. Noen ganger sier jeg studion, noen ganger atelieen. Men any how. Jeg har ett lokale på nesten 45 kvm. Det skal brukes til arbeidsrom og lager. Jeg har dessverre ikke brukt det så mye men jeg har store planer. Nå er det viktigst å få kvitte seg med ting jeg bare lagrer fordi jeg kan... Ikke fordi jeg trenger det. Så jeg har brukt ett av rommene til å sette allt som skal selges i. Jeg og Kent var innom idag og bar det som er litt tungt slik at jeg kan dra dit i uken og fortsette alene.

Det begynner å se ut som en butikk. Jeg har renset garderoben for vintageklær som jeg har tatt med. Så vet jeg at jeg har en eske med kjoler fra Sømmelig også. Jeg gav bort det meste til loppis når jeg stengte, men en del ting var jeg litt interessert i selv, så dem sparte jeg. Nå har det seg slik at jeg ikke er så interessert i vintagekjoler for tillfellet så jeg skal prøve å selge bort dem.

Jeg har også renset porselen, bilder, møbler og lamper. Bort bort. Kan jeg ikke bruke det nå så må det vekk. Det er også en del stoffer som er tatt med til studion. Jeg har masse vintage mønster igjen, jeg har tidninger og bøker som må sorteres. Noe annet ting og tang som jeg ikke trenger å beholde som kurver, brett og annet. Gud hjelpe, det er mye...

Etterpå dro vi ned til Nordbygata og handlet indiske krydder og ingredienser til basisforrådet og middagen ikveld. For 600 kr fikk vi 6 bæreposer med linser, krydder, grønnsaker, yoghurt, sauser og bønner... Det er billig det!

Så videre for cafebesøk, Vespa var fullstappet så vi kjørte ned til Copa Con Oro for kaffe og aviser i steden. Sjokoladen jeg blogget om tidligere idag var litt rar, den er lagd på sukker og kakaobønner som er kvernet sammen og presset til en kake. (enkelt forklart) EDIT: Her kan du lese om sjokoladen. Vi syntes sjokoladen var veldig søt og grynete. Tror vi bruker restene til en dessert eller noe, for den var litt rar a' naturell for oss som liker bittre og ikke søte sjokolader. Hvis dere ikke har vært nede på Copa før så kan jeg rekommendere stedet. Personalen er kjempehyggelige og smiler alltid til kunder og hverandre, det er stille i lokalet til tross for at det er fullsatt og det liker jeg. Man får liksom lav puls der. Folk snakker sammen men uten å lage støy.

Neste stop var ett eller annet sted der vi kunne få med oss godt brød, vi vurderte alternativene og dro til Gutta på Haugen.

Nå har vi vært hjemme i mange timer, Kent lagde chicken Vindaloo, jeg lagde Saag Paneer. Til det nanbrød som vi kjøpte ferdige, papadums, chutney og hjemmelagd raita. Maten er fortært og vi skal nå se en film. Tror det blir den siste Batman.

I morgen blir det messe igjen.

Ingen kommentarer: