lørdag 30. januar 2010

Hvor skal jeg kjøpe linstoff?

Jeg skal lage puter i linstoff, ganske masse puter. Hvor skal jeg kjøpe det? Er det noen som har gode forslag? Er det rimeligere å kjøpe lingardiner og bruke stoffet derfra eller bør jeg kjøpe det i metervare? Jeg er forsåvidt ikke ute etter billig og dårlig kvalitet, men som vi alle vet kan det lønne seg sjekke markedet før man kjøper på første beste sted. Jeg ser etter hvitt, natur, grå og evt noen stærke farger. Ser for meg tett vev men ikke tykkt stoff...

Jeg er også ute etter en overlockmaskin. Jeg forelsket meg i Bernina sin når jeg hadde Sømmelig, men jeg har ikke råd å kjøpe en ny nå. Hører du om en som skal selges brukt så gi lyd. Jeg er interessert. Tar også gjerne emot tips om andre modeller og merker dere er fornøyde med. :)

Ellers skal jeg ned på ateljeet med ting og tang hjemmefra idag, der skal jeg gå igjennom hyller og skap og fotografere det jeg ikke skal spare på. Snart kommer det en bloppis med stoffer, brukte ting, bilder og annet. Hvis jeg skal kunne kose meg med å kjøpe "nytt" innimellom må jeg kvitte meg med noe jeg ikke lenger bruker. Ateljeet skal jo være en arbeidsplass og ikke bare en samleplass for ting jeg ikke lenger har i hus!

Ingen kommentarer: