søndag 3. mai 2009

Nå skal jeg være litt bitch


Jeg har et kvarterscafe her der jeg bor. Nede i Alexander Kiellandshus finns Kaffe & Juice som har god kaffe, gode smothies og litt lett mat. Jeg var der veldig ofte før da jeg jobbet i byen. Da tok jeg min morgenkaffe der. Killarna som eier det er kjempehyggelige men jeg ser dem ikke så ofte lenger. Nå har de ansatt personal og der begynner bekymringen. Hør her:

I fredags var jeg og Mette på besøk og skulle ta oss en smoothie, de var slutt. Så vi valgte en kald kaffedrikk i steden. Kjempegod. Jenta som hadde servert oss rakk nesten ikke å si noe som feks. Varsågod, før hun tok opp telefonen og ringte ett samtal.

Vi gikk ut og skulle ta plass i solen. Der så det helt bomba ut. De to beste plassene på benk langs med veggen var tatt av to selskaper. Det ene hadde attpåtil tatt de eneste kurvstolene som fotstøtte. Hyggelig! Det andre selskapet viset seg å være personalen fra cafeen og den asiatiske restauranten ved siden av. Pluss venner.

Omtrent alle bordene hadde tomme kaffekopper og sugerør osv liggendes på, ved siden og under bordene...Jenta kom omsider ut med ett brett og vi tenkte att vi kanske hadde vært litt for raske til å dømme henne. Men NEI da, hun ville jo bare sitte med sine venner jo. Plutselig begynte hun å plukke litt og en venn hjelpte henne før de satte seg igjen. Men se på bilden. Når hun var klar såg det fortsatt like ille ut. Ingen rydding av ting som låg under bordene, ikke sette stolene på plass.

Ikke rart ett så fint sted var nesten tomt i sommersolen. Det er helt tragiskt. Jeg hadde blitt så skuffet om jeg hadde slik personal. Når man ansetter noen håper man jo att denne personen skal ta vare på stedet, gjøre det like hyggelig som man selv ville gjort det. Det er en sånn gang jeg ønsket at jeg var en mystery shopper slik at jeg kunne gi beskjed til eieren. Ja, jeg hadde gladeligen hengt henne ut. De mister jo så mye penger på att folk kommer og går igjen. Og det er ingen, INGEN grunn å sose rundt bare for at det har vært mye tidligere. Det er jobben å holde rent og pent. Og om det er mye å gjøre så er det jo akkuratt det som er successen. Det er jo det man vil når man driver business. Jeg LOVER vi hadde suttit kvar lenger om det såg litt hyggeligere ut og om personalen hadde overlatt de beste plassene til kundene. Og byttet ut kurvstolene som var brukt til fotstøtte til fordel for de andre kundene. Så smile og være glad.

Det er et veldig hyggelig sted og jeg kommer å gå tilbake. Men jeg håper virkelig dette var et engangstilfelde for smoothiene de serverer er byens beste! <3

Ingen kommentarer: