fredag 29. mai 2009

Omorganisering på kjøkkenet!

Idag har jeg bestemt meg for å være hjemme og fikse. Det er første dag på medisinering og jeg følte at det var lurt å være hjemme isteden for i bilen ute ett sted. Det er jo tross alt ganske kraftige piller jeg skal dytte i meg.

Så jeg begynnte på prosjekt omorganisering i kjøkken. Slik ble fase 1; hjørne ved vindu.

Den sorte bokhylla har nå fått rymme alle kokebøker jeg fant overallt i leiligheten. Vi elsker kokebøker og bruker dem ofte. Jeg tellte til 185 stykker bøker om mat og drikke. Tipper det er flere ett sted. Men det ble skikkelig fint og inspirerende.

I vindusnischen står nå kaffekvernerne og teboksen. Vi har en til espressomaskinen og en til presskanne og aeropress. Teboksen fra Solberg Hansen er kjempefin og den kjøpte jeg fra delibutikken på CC-Vest. Har flere slike som jeg bruker til oppbevaring av diverse på kjøkkenet.


Ellers er jeg veldig glad i treesker som du får fra vinimportører eller på vinmonopolet. Min venn Bernard bruker dem som serveringsfat. Han demonterer dem og legger ost, kjeks eller hva det måtte være på dem. Utrolig dekorativt. På Gardermoen har de noen ganger viner som leveres i esker. Jeg pleier å be om å få noen. Kent synes det er skikkelig flaut når gutta går løs på eskene for å fjerne vinen. Men jeg er bare happy! Hvis man smisker litt så går det meste. Jeg har alltid fått ja når jeg har spurt. *blunk* *blunk*

Den lille kommoden er ett containerfunn fra København. Der setter man alltid tingene som er brukbare utenfor containeren. Slik at andre kan ta det med seg. Den var malt i en merkelig farge så jeg slipet bare vekk fargen og behandlet med linolje. Nå rymmer den bordsbrikker, forkleden, kluter og servietter.

Pompom-gardinen er loppemarkedsfunn. Den må henge halvveis i vinduet ellers kan ikke vinduet åpnes. Sånn vippemekanisme. Utenfor vinduet henger blomsterkasser uten blomster. Det må endres på. Vet enda ikke om jeg skal statse på urter eller blomster. Må tenke litt på det.

Ingen kommentarer: